-
Zysk netto grupy PKO Banku Polskiego po III kwartałach 2022 r. wyniósł 1,6 mld zł, a rentowność mierzona zwrotem z kapitału (ROE) osiągnęła poziom 7,9 proc.
-
Decydujący wpływ na wyniki finansowe PKO Banku Polskiego w III kwartale 2022 roku miało uruchomienie rządowych wakacji kredytowych oraz koszt wpłat na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców. Raportowana strata netto za III kwartał wyniosła 237 mln zł.
-
Grupa systematycznie zwiększała skalę działania. Jej aktywa wzrosły do 439 mld zł, co oznacza zmianę w stosunku do pierwszych 9 miesięcy 2021 roku o 35 mld złotych.
-
Oszczędności klientów wzrosły o ponad 40 mld zł, czyli o około 14 proc., do 340 mld zł.
-
Raportowany wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 48,7 proc.
-
W III kwartale 2022 r. Bank kontynuował transformację cyfrową, wprowadzając nowe funkcje w aplikacji IKO i dynamicznie zwiększał udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta. Liczba użytkowników aplikacji mobilnej na koniec września 2022 r. przekroczyła 7 mln.
-
Na początku października bank uruchomił swoją placówkę w Metaverse. Wirtualna PKO Rotunda dostępna jest na platformie Decentraland i posłuży jako cyfrowe laboratorium dla banku.
-
W III kwartale Grupa PKO Banku Polskiego kontynuowała również wielowymiarowe działania pomocowe, kierowane zarówno do uchodźców, jak i pracowników spółek Grupy prowadzących działalność na Ukrainie.
Zysk Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego za 9 miesięcy 2022 r. wyniósł 1 601 mln zł. W tym okresie Bank systematycznie zwiększył skalę działania i notował poprawę wyniku na działalności biznesowej. W efekcie aktywa grupy wzrosły do 439 mld zł, a liczba klientów sięgnęła 11,6 miliona. Na wynik banku w III kwartale decydujący wpływ miało uruchomienie rządowych wakacji kredytowych oraz koszt wpłat na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców. Raportowana strata netto w III kwartale wyniosła 237 mln zł. PKO Bank Polski kontynuował transformację cyfrową, wprowadzając nowe funkcje w aplikacji mobilnej IKO i dynamicznie zwiększał udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta. Na początku października Bank uruchomił w metaverse wirtualną PKO Rotundę która posłuży jako cyfrowe laboratorium dla budowania bankowego know-how w zakresie obecności w metaświatach.
– W trzecim kwartale PKO Bank Polski działał, podobnie jak i cała polska gospodarka, w wyjątkowych i wymagających okolicznościach. Kwartalną stratę traktujemy więc jako jednorazowe wydarzenie i nie należy mieć wątpliwości, że PKO Bank Polski jest i pozostanie gwarantem stabilności finansowej milionów Polaków oraz jednym z motorów napędowych krajowej gospodarki. W tych skomplikowanych uwarunkowaniach szczególnie cieszy nas wyraźny wzrost dochodów z działalności podstawowej oraz to, że udało nam się pozyskać dużą grupę nowych klientów
– podkreśla Paweł Gruza, wiceprezes PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.