Sport połączył bank Credit Agricole i Fundację Sportolubni

Ruch ma moc – przekonali się o tym pracownicy Credit Agricole, którzy wzięli udział w wyzwaniu sportowym. Dzięki ich aktywności fizycznej bank przekazał darowiznę finansową na rzecz Fundacji Sportolubni, która wspiera i aktywizuje dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodziny.

Aktywność sportowa w życiu codziennym to przede wszystkim dbanie o zdrowie, a także budowanie relacji dzięki przynależność do różnych grup czy klubów. Jak pokazuje akcja Credit Agricole przy okazji można również zrobić coś dobrego dla drugiego człowieka.

Bank zorganizował dla swoich pracowników wyzwanie sportowe PowerON. W ciągu trzech miesięcy (21 marca – 22 czerwca) 560 uczestników spacerowało, biegało, jeździło na rowerach i rolkach czy po prostu ćwiczyło gimnastykę. Wszystkie aktywności rejestrowane były w aplikacji Activy i łącznie zebrało się ich blisko 34 tys. Dzięki zaangażowaniu pracowników bank mógł przeznaczyć dla Fundacji Sportolubni z Bydgoszczy darowiznę w wysokości 10 000 zł, które zostaną przeznaczone na aktywizację sportową dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

– Naszym wielkim marzeniem jest, by nasi podopieczni mogli uczestniczyć w zawodach sportowych ogólnopolskich i światowych. Dzięki środkom przekazanym przez bank Credit Agricole będziemy mogli dalej realizować naszą misję i świętować kolejne sukcesy sportowe dzieci. Bardzo dziękuję wszystkim pracownikom banku za zaangażowanie. Przez swoje uczestnictwo pokazaliście, że sport łączy i że każdy przy odrobinie wsparcia może się rozwijać i realizować swoje pasje – mówi Patrycja Olszewska, prezeska Fundacji Sportolubni.

Jak opowiadają koordynatorki wyzwania sportowego w Credit Agricole, uczestnicy na każdym kroku dzielili się swoją radością i z uprawiania sportu i z możliwości pomagania. – Jestem dumna z naszych koleżanek i kolegów, którzy tak licznie dołączyli do sportowego wyzwania i pokazali swoją moc. Każda forma ruchu to inwestycja w zdrowie, lepsze samopoczucie i więcej energii na co dzień – mówi Aleksandra Kozyra. – Uczestnicy wyzwania już dziś deklarują udział w kolejnych edycjach. Motywuje ich nie tylko to, że dzięki aktywności ładują swoje baterie, ale również to, że chcą pomagać innym. I to cieszy mnie najbardziej – dodaje Joanna Kudyba.

To kolejna akcja Credit Agricole na rzecz społeczności lokalnych. W ramach kampanii #mniejplastiku bank organizuje sprzątanie brzegów rzek Odry i Wisły, by edukować o szkodliwości mikroplastiku w naszym życiu i eliminować go ze środowiska. Od wielu lat bank stale ulepsza systemy i procedury oraz ułatwia komunikację z osobami ze szczególnymi potrzebami, aby wszyscy mogli bankować bez barier. Dzięki współpracy z burmistrzem Lwówka Śląskiego, na ścianie budynku, w którym mieści się placówka partnerska Credit Agricole, powstał artystyczny mural przedstawiający symbol miasta – Agatowe Skrzydła.

– Wspieranie rozwoju społeczności lokalnych jest częścią naszej strategii i sensu istnienia. Codziennie działamy na rzecz naszych klientów i społeczeństwa. Takie działania, jak sprzątanie rzek czy wspieranie aktywizacji sportowej osób z niepełnosprawnością intelektualną, to elementy społecznej odpowiedzialności biznesu. One są dla nas bardzo ważne i pomagają nam budować dobre relacje z klientami – podkreśla Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej.

ŹRÓDŁOCredit Agricole