Święto polskiego kina z PKO Bankiem Polskim

  • Do soboty trwa tegoroczny 41. Festiwal Filmowy w Gdyni – partnerem głównym jest PKO Bank Polski.

  • Wśród wielu wydarzeń festiwalu: spotkania z artystami, wystawy czy panel dyskusyjny „Kultura filmowa, jako narzędzie budowania wizerunku Polski na świecie”.

  • Bank popularyzuje polskie kino, jako sponsor produkcji filmowych czy organizator konkursu „Sfokusuj się na film”.

Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Gdyni tworzy przestrzeń wspólną dla debiutantów i mistrzów, twórców i widowni, sprzyjającą wymianie myśli, doświadczeń oraz opinii. Po raz kolejny, PKO Bank Polski angażuje się w jego przygotowanie i promuje kino, m.in. organizując konkurs na fotografię zainspirowaną polskim filmem.

Jakie filmy będą inspiracją dla kolejnych pokoleń? O tym będzie można przekonać się podczas 41. Festiwalu Filmowego w Gdyni. Do konkursu głównego o laur Złote Lwy zakwalifikowało się 16 filmów, z czego aż 7 to debiuty fabularne. Specjalną nagrodę – Platynowe Lwy w tym roku odbierze Janusz Majewski. Twórca filmów: „Zazdrość i medycyna” (1973), „Zaklęte rewiry” (1975), serialu telewizyjnego „Królowa Bona” (1980) a także dyptyku „C.K. Dezerterzy” (1985) oraz „Złoto dezerterów” (1998) czy „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” (2015). Program tegorocznego festiwalu przewiduje spotkania z twórczością wielu wyjątkowych twórców polskiego kina, np. Andrzeja Wajdy, który w tym roku obchodzi 90-lecia urodzin, Andrzeja Żuławskiego, czy Krzysztofa Kieślowskiego, któremu poświęcono m.in. wystawę przygotowaną we współpracy ze wspieranym przez PKO Bank Polski Muzeum Kinematografii w Łodzi – „Kieślowski. Fotografie z miasta Łodzi”. Ważnym punktem programu festiwalu będzie otwarty panel dyskusyjny „Kultura filmowa, jako narzędzie budowania wizerunku Polski na świecie”. Wezmą w nim udział, m.in. Łukasz Adamski („W Sieci”), Arkadiusz Gołębiewski (Festiwal Filmowy Niepokorni Niezłomni Wyklęci), Michał Kuczmierowski (dyrektor marketingu PKO Banku Polskiego) oraz Michał Oleszczyk (dyrektor artystyczny Festiwalu Filmowego w Gdyni).

PKO Bank Polski od wielu lat popularyzuje polskie kino. W tym roku, oprócz wparcia Festiwalu czy zaangażowania sponsoringowego w filmowe produkcje, zorganizował konkurs „Sfokusuj się na film”, który spotkał się z dużym zainteresowaniem i pokazał, jak inspirujące są rodzime produkcje filmowe. Nagrody – tablety Galaxy Tab E otrzymali: Maria Treder (za zdjęcie nawiązujące do filmu „Latarnik”, reż. Zygmunt Skonieczny), Andrzej Bartkiewicz (za zdjęcie nawiązujące do filmu „W pustyni  i w puszczy” reż. Władysław Ślesicki) oraz Agnieszka Spratek (za zdjęcie nawiązujące do filmu „Wesele” Wojciecha Smarzowskiego, 2004).Zobacz galerię prac konkursowych  

Kolejnym ważnym wydarzeniem filmowym wspieranym przez Bank będzie Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci, który rozpocznie się 28 września i potrwa do 1 października. 30 września podczas Festiwalu odbędzie się specjalny pokaz „Bitwy Wrocławskiej”, której sponsorem strategicznym jest PKO Bank Polski. Dokument opowiada o genezie, przebiegu i konsekwencjach manifestacji ulicznej 31 sierpnia 1982 r.

PKO Bank Polski, jakomecenas sztuki wspiera polską kinematografię i angażuje się w projekty ważne dla kultury narodowej. Współpracuje m.in. z Muzeum Narodowym w Warszawie, Filharmonią Narodową w Warszawie czy Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Bank wspiera zarówno wydarzenia filmowe, np. jedyny w kraju festiwal filmów dla dzieci i młodzieży Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza Ale Kino, muzyczne, np. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans we Wrocławiu, a także teatralne współpracując z Teatrem Polskim w Warszawie czy Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi.

Exit mobile version