Tarcza Finansowa PFR od dzisiaj w mBanku

Przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 249 osób od 29 kwietnia będą mogły składać wnioski o środki z programu pomocowego Tarcza Finansowa PFR przez serwisy transakcyjne mBanku. Bank uruchomi proces wieczorem (po godz. 18:00).

W mBanku klienci firmowi złożą wnioski o subwencje z Traczy Finansowej PFR zarówno w serwisie transakcyjnym bankowości detalicznej, jak i w systemie mBank CompanyNet dla MSP i korporacji. Złożenie wniosku i jego obsługa będą bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat wniosku i warunków programu dostępne są na stronie: www.mbank.pl/tarcza-pfr.
– Nasz zespół pracował ciężko, by przystąpić do programu w pierwszym terminie. Dzięki temu klienci mBanku od razu mogą składać wnioski o subwencje PFR. To kolejny przykład udanej współpracy banków z instytucjami publicznymi – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
– Jesteśmy przekonani, że szybka dystrybucja tych środków pomoże firmom przetrwać ten trudny okres – dodaje Cezary Stypułkowski.
Tarcza Finansowa PFR jest jedną z inicjatyw rządowej Tarczy Antykryzysowej. Powstała, by pomóc przedsiębiorcom w zwalczaniu skutków gospodarczych pandemii koronawirusa. Program jest finansowany i realizowany przez Polski Fundusz Rozwoju SA.
W ramach tarczy przedsiębiorcy mogą wnioskować o blisko 100 mld zł. Środki dostępne są zarówno dla mikrofirm, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i największych korporacji. Firmy zatrudniające od 1 do 249 osób, będą obsługiwane za pośrednictwem banków w serwisach elektronicznych (pozostałe złożą wniosek za pośrednictwem PFR).
Tarcza Finansowa PFR opiera się na subwencjach. Z takiej pomocy nawet 75 proc. może być bezzwrotne. Warunkiem jest m.in. utrzymanie zatrudnienia. Z pomocy mogą skorzystać firmy, które w związku z pandemią wirusa zanotowały spadek przychodów o co najmniej 25 proc. po 1 lutego br. (w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku).
​Jak przygotować się do złożenia wniosku? O czym powinien pamiętać przedsiębiorca?
  • Klient musi dysponować aktualnym pełnomocnictwem do reprezentowania firmy i dysponowania środkami w banku.
  • Klient musi mieć aktywny dostęp i uprawnienia do bankowości internetowej, a także aktywne sposoby autoryzacji.
  • Bank musi dysponować aktualnymi, zgodnymi z wpisem w rejestrze, danymi firmy.
  • Z pomocy może skorzystać firma, która działała na dzień 31 grudnia 2019 r.
  • Potrzebne będą dane finansowe firmy, m.in. o wysokości obrotów w wybranych miesiącach oraz liczbie zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
  • Firma nie może mieć zaległości w podatkach i składkach na ubezpieczenia społeczne.
Exit mobile version