Toyota Bank Polska świętuje 25-lecie działalności

  • Toyota Financial Services działając w ramach spółek Toyota Bank Polska (od 2000 roku) oraz Toyota Leasing Polska (od 2002 roku) już ćwierć wieku wspiera klientów indywidualnych i przedsiębiorców w finansowaniu zakupu samochodów Toyota i Lexus na polskim rynku
  • Toyota Bank Polska rozpoczął działalność w 2000 roku, który był przełomowy z punktu widzenia rozwoju oraz umacniania pozycji Toyoty w Europie i Polsce jako lidera rynku samochodów osobowych
  • W 2007 roku Toyota Bank Polska uruchomił platformę bankowości elektronicznej oraz rozszerzył ofertę o konta osobiste i oszczędnościowe, a także lokaty, pożyczki i karty płatnicze
  • Toyota Financial Services łączy przewagi banku cyfrowego z szeroką obecnością w stacjach dilerskich, zapewniając klientom kupującym nowe i używane modele Toyoty oraz Lexusa atrakcyjne możliwości finansowania przy najwyższym poziomie wygody korzystania z rozwiązań finansowych
  • Priorytetem Toyota Financial Services jest tworzenie pozytywnego środowiska pracy, które wspiera ciągłe doskonalenie i promuje różnorodność, równość oraz inkluzywność. Zaangażowanie Toyota Financial Services w tym zakresie znajduje odzwierciedlenie w licznych wyróżnieniach, a także dobrowolnych inicjatywach i zobowiązaniach podejmowanych przez Bank jako pracodawcę

Toyota Financial Services w Polsce od 2000 roku

Toyota Bank Polska rozpoczął działalność w 2000 roku. Dwa lata później, w 2002 roku, została powołana spółka Toyota Leasing Polska, której wyłącznym udziałowcem jest Toyota Bank Polska. Oba podmioty tworzą lokalne struktury Toyota Financial Services.

W pierwszych dziesięciu latach obecności w Polsce, Toyota sprzedała na krajowym rynku łącznie około 100 tysięcy samochodów. Obecnie taki wolumen jest osiągany przez polskie przedstawicielstwo w ciągu jednego roku. Ostatnie 25 lat to czas bardzo dynamicznego wzrostu sprzedaży Toyoty, a wraz z nim równie znaczącego rozwoju Toyota Financial Services w Polsce — zauważa Bogdan Grzybowski, Prezes Zarządu Toyota Bank Polska. — Już sam 2000 rok był przełomowy dla Toyoty w całej Europie. W regionie zadebiutowała hybrydowa Toyota Prius, z kolei pierwsza generacja Toyoty Yaris zwyciężyła w konkursie European Car of the Year 2000. Dziś hybrydy stanowią najważniejszy napęd w gamie marki, Toyota jest niekwestionowanym liderem elektryfikacji na polskim rynku motoryzacyjnym, a model Yaris najpopularniejszym samochodem miejskim na świecie. Jesteśmy dumni, że jako Toyota Bank i Toyota Leasing wspólnie budujemy historię sukcesu Toyoty w Polsce. Z optymizmem patrzymy na kolejne możliwości rynkowe czy wyzwania, które przed nami stoją — dodaje Bogdan Grzybowski.

Cyfrowy bank samochodowy

Choć wiodącym obszarem działalności Toyota Financial Services jest dostarczanie produktów i usług finansowych dla klientów kupujących samochody Toyoty i Lexusa, oferta Toyota Bank obejmuje także uniwersalne produkty bankowe dla klientów detalicznych i firmowych. Milowym krokiem było uruchomienie w 2007 roku platformy bankowości elektronicznej, a także wprowadzenie do oferty kont osobistych i oszczędnościowych, a także lokat, pożyczek i kart płatniczych.

Nasza oferta dla klientów indywidualnych jest kompletna: od kont osobistych, młodzieżowych i oszczędnościowych przez lokaty i plany oszczędzania po rozwiązania wynikające z profilu Toyota Bank jako banku motoryzacyjnego. Klientom Toyoty i Lexusa zapewniamy przy tym szeroki wachlarz produktów dodatkowych, które odpowiadają ich potrzebom oraz wiążą się z licznymi korzyściami zarówno przy zakupie, jak i podczas użytkowania pojazdów. Możliwości finansowania w postaci kredytu czy leasingu uzupełniamy kompleksowymi produktami ubezpieczeniowymi czy możliwością wygodnego rozłożenia na raty kosztów usług takich jak serwis samochodowy, przedłużona gwarancja czy ubezpieczenie OC/AC. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Toyota More korzystający z karty płatniczej Toyota Bank zdobywają dodatkowe punkty, które mogą później wymieniać na rabaty w autoryzowanych salonach Toyoty. Obecność Toyota Bank w szerszym ekosystemie Toyoty pozwala nam dostarczać klientom zintegrowane rozwiązania, których nie oferują inne banki ani marki motoryzacyjne na rynku — mówi Krzysztof Krakowiak, Członek Zarządu Toyota Bank Polska.

Rozwój bankowości cyfrowej, digitalizacja i automatyzacja procesów oraz zaawansowana analityka danych stanowią stały element strategicznych działań Toyota Bank Polska i Toyota Leasing Polska. Ich realizacji sprzyja filozofia ciągłego doskonalenia Kaizen, która jest ważnym elementem kulturowego DNA koncernu Toyota.

Przyjazny pracodawca wspierający rozwój i dobrostan

Toyota Financial Services w Polsce równie silny nacisk kładzie na aspekty związane z odpowiedzialnością w miejscu pracy. Gwarancja przyjaznych warunków pracy, zapewniających poszanowanie różnorodności, równe traktowanie czy rozwój potencjału pracowników, stanowi strategiczny element modelu zarządzania Toyota Bank Polska. Praktyki w tym zakresie są na bieżąco monitorowane, raportowane i poddawane ewaluacji na poziomie Zarządu oraz Rady Nadzorczej Banku. Działania Toyota Financial Services jako pracodawcy są także pozytywnie oceniane przez niezależne podmioty, czego dowodzą coroczne wyróżnienia prestiżowym tytułem Top Employer czy dołączenie Toyota Bank Polska do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności.

Od lat prowadzimy szereg inicjatyw takich jak projekt Women Influencing & Impacting Toyota, którego celem jest wzmacnianie roli kobiet w Toyota Financial Services czy program rozwojowy TWoW zorientowany na promowanie ciągłego doskonalenia zgodnie z wartościami Toyota Way. Aktywnie włączamy się także w projekty społeczne na rzecz zwiększania świadomości na temat różnorodności i potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaangażowanie naszych pracowników we wszystkie te przedsięwzięcia jest bardzo szerokie i szczególnie zależy nam na tym, aby jak najlepiej je wspierać. Wszystkie wyróżnienia Toyota Financial Services w Polsce jako pracodawcy są więc dla nas nie tylko powodem do dumy, ale też niezwykle ważną informacją zwrotną, która pozwala nam udoskonalać prowadzone działania — komentuje Monika Milani, Dyrektor ds. HR w Toyota Bank Polska.