Umawianie spotkań z doradcą PKO Banku Polskiego jeszcze prostsze!

  • Teraz klienci indywidualni i firmowi umówią rozmowę telefoniczną lub wideorozmowę z doradcą poprzez stronę internetową PKO Banku Polskiego.
  • Rozwiązanie jest proste i bezpieczne – wystarczy komputer lub telefon, żeby ustalić termin rozmowy, bez konieczności wizyty w oddziale lub kontaktu z infolinią.
  • Umawianie spotkań z doradcą przez stronę internetową banku to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne do codziennego kontaktu z bankiem.

PKO Bank Polski udostępnił możliwość umówienia wideorozmowy i rozmowy telefonicznej z doradcą za pośrednictwem strony internetowej banku. Każdy kto chce porozmawiać na temat oferty dla klientów indywidualnych lub firmowych zrobi to bez wychodzenia z domu, za pomocą komputera lub telefonu. Podczas rozmowy można m.in. złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, otwarcie limitu w koncie czy ubezpieczenie komunikacyjne. Rozwiązanie dostępne jest nie tylko dla klientów PKO Banku Polskiego – na rozmowę mogą umówić się również osoby zainteresowane ofertą banku.

– Nowa usługa jest kolejnym ułatwieniem, które oferujemy klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom. W szybki sposób umówią się oni na spotkanie lub rozmowę z odpowiednim doradcą. Na przykład: klientowi zainteresowanemu kredytem hipotecznym zostanie zaproponowane od razu spotkanie z doradcą z segmentu bankowości hipotecznej. Nie ma konieczności odbycia osobistej wizyty w oddziale lub kontaktu telefonicznego z infolinią banku.

– mówi Bartosz Błaszczyk, dyrektor Biura Klienta Podstawowego w PKO Banku Polskim

– Od kilku lat obserwujemy trend, w którym nasi klienci coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnych. Pandemia dodatkowo nas wszystkich do tego zmusiła, dlatego mając na uwadze bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników banku, na początek zaproponowaliśmy rozwiązania, które umożliwiają jedynie spotkania online i rozmowę telefoniczną. Jesteśmy gotowi, aby kiedy sytuacja na to pozwoli, rozszerzyć możliwość szybkiego umawiania spotkań również w oddziale.

– dodaje Krzysztof Łęgowski, dyrektor Biura Sprzedaży i Procesów Cyfrowych w PKO Banku Polskim

Spotkanie z doradcą to rozwiązanie proste i bezpieczne. Formularz do umawiania spotkań klient znajdzie wchodząc na stronę główną banku, a następnie przechodząc do zakładki: Placówki i bankomaty lub Kontakt, które znajdują się u dołu strony. Następnie należy zaznaczyć, czy sprawa dotyczy klienta indywidualnego czy firmowego i wybrać temat rozmowy. Są to m.in.: konta, finansowanie, produkty hipoteczne, karty, ubezpieczenia i oszczędności. W kolejnej zakładce klient wybiera termin i formę rozmowy – do wyboru jest kontakt telefoniczny i wideorozmowa. Po podaniu podstawowych danych kontaktowych i akceptacji oświadczeń m.in. dotyczących zgody na przetwarzanie danych osobowych, należy potwierdzić umówienie rozmowy za pomocą otrzymanego kodu SMS. Na podane w formularzu adres e-mail i numer telefonu klient otrzymuje potwierdzenie spotkania, które zawiera szczegółowe informacje. W przypadku wideorozmowy chwilę przed spotkaniem klient dostaje SMS i email z unikatowym linkiem. Połączenie z doradcą jest szyfrowane.
Od maja 2020 roku klienci firmowi, a od sierpnia również klienci indywidualni mogą korzystać z usługi wideodoradcy, czyli spotkania online z doradcą. Podczas rozmowy mogą oni porozmawiać na temat oferty PKO Banku Polskiego, a osoby będące klientami banku od ręki złożyć wniosek o kartę kredytową czy pożyczkę gotówkową, a także kupią ubezpieczenie. Klienci firmowi otrzymają również informacje na temat wsparcia w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej. Do kwietnia bieżącego roku doradcy PKO Banku Polskiego odbyli już niemal 7 tys. wideorozmów.
PKO Bank Polski sukcesywnie rozwija zdalne formy kontaktu z bankiem. W serwisie transakcyjnym iPKO i aplikacji mobilnej IKO systematycznie pojawiają się nowe funkcje ułatwiające korzystanie z usług banku i obsługi rachunków. Liczba interakcji klientów w aplikacji wyniosła w minionym roku 3,8 mld i jest to wzrost o 46 proc. (plus 1,2 mld interakcji) w porównaniu z 2019 r. Podobnie z serwisem transakcyjnym iPKO, z którego aktywnie, przynajmniej raz w miesiącu korzystało niemal 160 tys. więcej klientów w 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego. Wizyty w oddziale nie są już jedynym sposobem kontaktu z bankiem również wśród klientów powyżej 60. roku życia – liczba użytkowników aplikacji mobilnej IKO w tej grupie wiekowej wzrosła w ciągu roku aż o 35 proc. PKO Bank Polski w czasach pandemii stał się bardziej cyfrowy i innowacyjny, wspomagając klientów w codziennym bankowaniu. Oprócz możliwości skorzystania z porady wideodoradcy, klienci mogą złożyć dokumenty z kwalifikowanym podpisem elektronicznym mSzafir, otworzyć konto „na selfie” czy założyć rachunek inwestycyjny w serwisie iPKO.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski