VeloBank pierwszym bankiem w Polsce z Click to Pay

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił swoim klientom Click to Pay, czyli nowy standard płatności kartą w internecie, który umożliwia realizację płatności online w szybki, wygodny i bezpieczny sposób. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty. Od teraz za pomocą jednego kliknięcia mogą sfinalizować transakcję w wybranych sklepach internetowych na całym świecie. Uruchomienie nowej usługi dla klientów VeloBanku to efekt współpracy z Mastercard.

VeloBank to pierwsza instytucja sektora finansowego w Polsce, która umożliwia swoim klientom skonfigurowanie Click to Pay w bankowości elektronicznej. W bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej VeloBanku należy aktywować usługę Click to Pay i dodać swoją kartę płatniczą (lub karty), a następnie zweryfikować dane oraz zaakceptować wymagane zgody. Klient całą operację potwierdza PIN-em, po czym usługa Click to Pay staje się aktywna i gotowa do użycia. Z Click to Pay można skorzystać u wielu sprzedawców online w Polsce i na całym świecie.

Jak pokazują badania zlecone przez Mastercard[1], 70% konsumentów przyznaje, że złożony proces płatności oraz obawy o bezpieczeństwo transakcji w sieci, to jedne z głównych przyczyn, które wpływają na ich rezygnację z dokonania zakupów on-line. Odpowiedzią na te wyzwania jest usługa Click to Pay.

Click to Pay ułatwia zakupy, zapewniając użytkownikom spójny, szybki i bezpieczny proces płatności, bez konieczności manualnego wprowadzania danych karty, logowania do e-sklepów i zapamiętywania haseł. W Click to Pay transakcje są chronione tokenizacją, zastępując rzeczywiste dane karty unikalnym tokenem używanym do przechowywania karty oraz autoryzacji transakcji, co zwiększa bezpieczeństwo danych kart i płatności. Konsumenci, którzy przy płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą urządzenie do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła się odbyć jednym kliknięciem. Jeśli użytkownik zapisze kartę do Click to Pay, a nie doda swojego urządzenia do listy zaufanych, podczas potwierdzania płatności kartą, będzie poproszony o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS-em lub wysłanego na podany adres e-mail. Rozwiązanie Click to Pay opiera się na globalnych standardach branży płatniczej EMVCo. i jest obsługiwane przez wszystkie główne sieci kartowe.

Z badania Mastercard Global Foresights, Insights & Analytics Research oraz raportu Minds & Roses2 wynika, że 85% osób, które regularnie płacą kartą za zakupy online, ocenia proces płatności za pomocą standardu Click to Pay jako łatwy i zrozumiały. To pokazuje, że tego typu rozwiązania to krok w przyszłość płatności online, który odpowiada na potrzeby nowoczesnych konsumentów. Dzięki automatyzacji i uproszczeniu procesu transakcji, użytkownicy mogą robić bezpiecznie zakupy w internecie, jeszcze szybciej i bez zbędnych komplikacji. Cieszymy się, że VeloBank jest pierwszym bankiem w Polsce, który wprowadził to wygodne rozwiązanie dla swoich klientów – podkreśla Paweł Wawiernia, dyrektor Biura Kart i Płatności Alternatywnych w VeloBanku.

Dla konsumentów kluczowymi elementami procesu płatności online są bezpieczeństwo, wygoda i szybkość. Click to Pay to odpowiedź na wyzwania kupujących w sieci. Pozwala przenieść doskonale znane polskim konsumentom jednolite doświadczenie z płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych do świata online – gdziekolwiek robimy zakupy, proces płatności wygląda tak samo. Click to Pay to rozwiązanie, które nie tylko skraca i ułatwia proces zakupów, ale również, dzięki tokenizacji, zapewnia najwyższe bezpieczeństwo płatności cyfrowych. Jak pokazuje nasze badanie, już co drugi ankietowany jest otwarty na skorzystanie z Click to Pay przede wszystkim ze względu na szybkość i bezpieczeństwo transakcji – mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Obecnie, polscy konsumenci zapisują swoje karty do Click to Pay z poziomu tzw. formatki płatniczej w e-sklepie. Dostępność Click to Pay będzie systematycznie rosnąć, obejmując coraz większą liczbę sklepów, dostawców płatności oraz banków w Polsce i na całym świecie.

[[1]] Mastercard Global Foresights, Insights & Analytics Research, listopad 2023

[2] Badanie Minds & Roses Click to pay: Ocena nowej formy płacenia kartą on-line, maj 2023

Exit mobile version