Kampania walentynkowa, która w nieszablonowy sposób promowała ofertę VeloBanku, otrzymała nagrodę w tegorocznej edycji Złotych Spinaczy. Świat Bardziej Love to akcja prezentująca Lokatę Walentynkową oraz Ubezpieczenie Start w Życie w kontekście dbania o najbliższych i doceniania ich oraz samych siebie.
W lutym najmłodsza polska marka bankowa szukała sposobu na wyróżnienie się podczas obleganej marketingowo okazji, jaką są Walentynki. Zgodnie z wynikami badania zleconego przez VeloBank co trzeci z nas odchodzi od romantycznej formuły spędzania tego święta. Aż 20% osób celebruje Walentynki samemu ze sobą, 13% z dziećmi, rodzicami, rodzeństwem, przyjaciółmi, a 27% z nas spotyka się z bliskimi; 24% czyta, a 18% korzysta ze SPA. Ten insight to sygnał zmiany społecznej, którą należało wesprzeć pokazując ją jako inspirację. VeloBank stał się ambasadorem nowego podejścia, zapraszając Polaków do celebrowania miłości w każdej formie. Świat bardziej velo stał się światem bardziej love.
– Niezależnie czy Walentynki obchodzimy z drugą połówką, przyjaciółmi, rodzicami, a nawet z samym sobą, celebrując je w sposób zaproponowany przez VeloBank, otwieramy się na docenianie siebie i bliskich – podkreśla Katarzyna Meissner, Dyrektor Zarządzająca VeloBanku, odpowiedzialna za komunikację i marketing – Naszą kampanię zaczęliśmy od badań jak Polacy podchodzą do Walentynek. Okazało się, że to coraz bardziej zróżnicowane święto, które traktujemy jako okazję do dbania o siebie i ważnych dla nas osób. Zachwyceni takimi wynikami opowiedzieliśmy o tym fenomenie w ponad 200 publikacjach i akcjach komunikacyjnych, które dotarły do ponad 7 mln odbiorców. Działaliśmy w prasie, telewizji i social mediach, ale dotarliśmy też bezpośrednio do naszych klientów. Tych, którzy odwiedzali nasze oddziały i doradców – częstowaliśmy walentynkowymi słodkościami, a do tych, którzy wolą naszą bankowość mobilną – pisaliśmy z życzeniami, wykorzystując CRM oparty na hiperpersonalizacji. Pamiętaliśmy również o naszych pracownikach – zachęciliśmy ich do wysyłania sobie nawzajem doceniających walentynek – dodaje.
Żeby podbić ten temat VeloBank nie bał się małej zabawy ze swoim logo i na czas kampanii zmienił je, wykorzystując zapis „love” zamiast „velo” i kolorując na czerwono – dla tak młodej marki był to zdecydowanie odważny krok.
– Całą kampanią udowodniliśmy, że marka finansowa może być love brandem, skutecznie inicjując pozytywną zmianę nawyków i wspierając biznes – cele biznesowe przekroczyliśmy o 40%. A to wszystko zrobiliśmy własnymi siłami, w pełni wewnętrznie, bo tak właśnie działa VeloTeam – na pełnym zaangażowaniu
i maksymalnie kreatywnie – uzupełnia Katarzyna Meissner.