Ponad rok temu Alior Bank uruchomił dla klientów głosową asystentkę InfoNinę. Udostępnione rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę, dzięki czemu spotkało się nie tylko z pozytywnym odbiorem wśród użytkowników, ale także z uznaniem zagranicznych ekspertów. Bank otrzymał właśnie główną nagrodę Retail Banker International Global Awards w kategorii „Best Banking Use of AI”. Jury wyróżniło voicebota InfoNina oraz platformę analizy mowy.
Jesteśmy niezwykle dumni, że eksperci RBI docenili wprowadzone przez nas rozwiązania. Nagroda jest dla nas potwierdzeniem oferowania najwyższej jakości obsługi, a także słuszności obranego kierunku rozwoju, który wykracza poza tradycyjne kanały. Projekt wdrożenia sztucznej inteligencji, którego głównymi filarami są InfoNina i platforma analizy mowy osiąga coraz lepsze rezultaty w postaci przede wszystkim zwiększenia jakości obsługi naszych klientów. Dzięki zaawansowanym i skutecznym systemom udało nam się skrócić średni czas połączenia o około 10 proc. i zautomatyzować ponad 30% połączeń. Nagroda RBI to kolejne międzynarodowe wyróżnienie dla tego projektu. Bardzo dziękujemy za docenienie naszej pracy
– mówi Bartosz Jodłowski, Menedżer ds. Nowych Technologii w Alior Banku.