Wsparcie dla osób poszkodowanych w pożarze w Ząbkach

·       PKO Bank Polski wspólnie z PKO Ubezpieczenia i Fundacją wspiera rodziny poszkodowane w wyniku pożaru w Ząbkach 3 lipca 2025 r.

·       Klienci mogą zawiesić 12 kolejnych rat kredytu lub pożyczki hipotecznej.

·       Osoby poszkodowane, które mają polisę od PKO Ubezpieczenia, mogą korzystać z przyspieszonej ścieżki zgłaszania szkód czy wypłat zaliczek. 

W związku z pożarem, który wybuchł 3 lipca w Ząbkach, PKO Bank Polski umożliwia poszkodowanym klientom skorzystanie z zawieszenia rat kredytu lub pożyczki hipotecznej nawet do 12 miesięcy. Nad pomocą pracuje także Fundacja PKO Banku Polskiego, która zdecydowała się wesprzeć finansowo poszkodowanych. PKO Ubezpieczenia od razu po wystąpieniu pożaru kontaktowało się z osobami, które mają polisę PKO Dom i zaproponowało im szybką pomoc. Do tej pory towarzystwo otrzymało 14 zgłoszeń szkód i wypłaciło zaliczki klientom, którzy zdecydowali się skorzystać z tej formy pomocy.
Klienci PKO Banku Polskiego, którzy zostali poszkodowani w wyniku pożaru bloku w Ząbkach mogą od dzisiaj wnioskować o zawieszenie spłat do 12 rat kredytu lub pożyczki hipotecznej.
Warunki zawieszenia rat kredytu hipotecznego:
– zawieszenie spłaty kredytu nie powoduje wydłużenia okresu spłaty kredytu lub pożyczki
– odsetki za okres zawieszenia spłaty zostaną rozłożone proporcjonalnie na wszystkie pozostałe raty
– wniosek może złożyć jeden z kredytobiorców od 16 lipca do 31 października 2025 r.
– nie jest wymagana ocena zdolności kredytowej oraz zawieranie aneksu
Zawieszenia nie stosuje się dla kredytów „Bezpieczny kredyt 2%”, kredytów mieszkaniowych ze spłatą rodzinną oraz jeżeli na dzień złożenia wniosku o zawieszenie spłaty opóźnienie w spłacie przekracza 30 dni.
Bank nie pobierze również opłaty za wydłużenie okresu kredytowania  – dotyczy kredytu/pożyczki hipotecznej.
Zgłaszanie szkody w PKO Ubezpieczenia
PKO Ubezpieczenia od razu po tragedii, która dotknęła mieszkańców w Ząbkach, kontaktowało się z poszkodowanymi, którzy mają ubezpieczenie PKO Dom. Opiekunowie szkody zaproponowali pomoc:
– szybkie zgłoszenie szkody już w trakcie rozmowy,
– wypłatę zaliczek na pokrycie najpilniejszych wydatków,
– pomoc assistance – w tym organizację lub pokrycie kosztu lokali zastępczych.
Do 15 lipca mieszkańcy zniszczonego budynku zgłosili 14 szkód, towarzystwo wypłaciło 3 zaliczki, a jedna osoba korzystała z pomocy assistance. PKO Ubezpieczenia powołało specjalny zespół, który monitoruje sytuację i dba, aby proces likwidacji szkód przebiegł jak najsprawniej.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski