Wyniki ING Banku Śląskiego w 2024 roku

W 2024 roku, ING Bank Śląski zgodnie z długoterminową strategią osiągnął wzrost podstawowych danych komercyjnych – liczby klientów oraz wartości depozytów i kredytów. Skonsolidowany zysk netto banku wyniósł 4,4 mld zł, co jest poziomem zbliżonym do uzyskanego w poprzednim roku. Zarząd banku zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 75% zysku netto.

W minionym roku kontynuowaliśmy długoletnią strategię wzrostu liczby oraz transakcyjności klientów. Zanotowaliśmy przyrost podstawowych wartości bilansowych – depozytów i kredytów. Dynamika wzrostu portfela kredytów korporacyjnych była odzwierciedleniem sytuacji gospodarczej – to był kolejny rok oczekiwania na wzrost poziomu inwestycji. W 2024 roku bank osiągnął dobre tempo wzrostu przychodów utrzymując koszty pod kontrolą. Przedłużający się okres niższej aktywności gospodarczej ujawnił kłopoty z osiąganiem odpowiedniego poziomu dochodów i bieżącej płynności przez część klientów, co spowodowało konieczność podwyższenia tworzonych przez bank rezerw. W efekcie zysk netto wyniósł 4 369 mln zł w porównaniu z 4 441 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu ING Banku Śląskiego.

W zeszłym roku prowadziliśmy działania związane ze zwiększeniem aktywności i poziomu samoobsługi klientów w kanałach cyfrowych. Dużą uwagę przykładaliśmy do zwiększenia świadomości klientów w kwestii przeciwdziałania cyberprzestępstwom. Prowadziliśmy akcje uświadamiające oraz zmienialiśmy nasze procesy i procedury, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa klientów – dodał Brunon Bartkiewicz.

Zgodnie z długoterminową strategią zwiększaliśmy poziom cyfryzacji. W ubiegłym roku liczba klientów mobile only w bankowości detalicznej wzrosła o 15% do 2,3 mln. W IV kwartale liczba elektronicznych przelewów wychodzących klientów indywidualnych w Moim ING wyniosła 168 mln (8% r/r). Zanotowaliśmy przy tym dalszy wzrost transakcji BLIK do 61 mln (22% r/r) oraz wzrost transakcji kartami bankowymi do 315 mln (5% r/r). Jednocześnie notowaliśmy dalszy 8-proc. spadek liczby transakcji w bankomatach i 6-proc. spadek liczby transakcji wykonywanych w oddziałach. W IV kwartale liczba przelewów zleconych w systemie ING Business wzrosła do 49 mln (2% r/r), z czego 4,5 mln w bankowości mobilnej (wzrost o 21% r/r). Liczba zainstalowanych terminali płatniczych wynosi już 45,4 tys. W IV kwartale przeprocesowaliśmy w nich 15,3 mln transakcji (wzrost o 4% r/r). W tym czasie o 17% do 10,2 tys. przyrosła liczba sklepów internetowych z aktywną bramką płatniczą imoje – powiedział prezes zarządu ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe i finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku:

  • liczba klientów bankowości detalicznej 4,57 mln (wzrost o 113 tys. r/r), w tym 2,3 mln klientów primary (wzrost o 91 tys. r/r),
  • liczba klientów bankowości korporacyjnej 572,4 tys. (wzrost 13,5 tys. r/r),
  • wzrost wartości kredytów o 6% do 167,4 mld zł,
  • wzrost depozytów o 8% do 218,1 mld zł,
  • fundusze inwestycyjne i produkty pozabilansowe – wzrost o 19% do 24,8 mld zł.

Najważniejsze wyniki finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku:

  • dochody ogółem wzrosły o 6% do 11 279 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 7% do 3 958 mln zł,
  • zysk brutto obniżył się o 3% do 5 545 mln zł,
  • zysk netto obniżył się o 2% do 4 369 mln zł,
  • wskaźnik koszty (z podatkiem bankowym)/dochody wyniósł 41,7% w porównaniu z 40,7% w 2023 roku,
  • łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,85% w porównaniu z 17,41% w 2023 roku,
  • zwrot z kapitału (ROE) po korekcie o MCFH wyniósł 20,4% w porównaniu z 22,9% w 2023 roku.
Exit mobile version