„Zwolnij, by wyprzedzić oszustów” – trwa kampania cyberbezpieczeństwa PKO Banku Polskiego

Trwa kampania społeczna i edukacyjna PKO Banku Polskiego, której celem jest zwrócenie uwagi na zagrożenia w sieci i pokazanie, jak nie paść ofiarą cyberprzestępców. Kampania ma zachęcać do unikania podejmowania decyzji w emocjach i podnieść świadomości klientów banku – szczególnie tych niedoświadczonych, dopiero wkraczających w świat cyfrowych finansów.

Pod hasłem „Zwolnij, by wyprzedzić oszustów” bank zwraca uwagę, że to emocje i pośpiech są najczęściej wykorzystywane przez przestępców, żeby uśpić czujność klientów i nakłonić ich do podejmowania szybkich i nieprzemyślanych decyzji.
W ramach kampanii wspieranej współpracą z portalem Interia.pl przez pięć tygodni będą poruszane  tematy dotyczące pięciu najpopularniejszych rodzajów oszustw: podszywania się telefonicznego pod pracownika banku, oszustw związanych z wyłudzaniem kodów BLIK, fałszywych linków w SMS, oszustwa na tzw. fałszywe inwestycje i podszywanie się pod publiczne sieci Wi-Fi.
Prowadzone w ramach kampanii działania obejmują artykuły, porady, filmy, quizy, webinary, które są dostępne na specjalnej stronie https://www.zwolnij.interia.pl oraz na stronie PKO Banku Polskiego poświęconej cyberbezpieczeństwu https://www.pkobp.pl/lp/w/cyberbezpieczenstwo

Przestępcy stale zmieniają metody oszustw i dostosowują je do zmieniającej się rzeczywistości. Liczą na naszą nieuwagę, decyzje podejmowane pod wpływem emocji i w pośpiechu, a głównym celem ich ataków są nieświadomi tych metod działania klienci. Dlatego to właśnie na te aspekty zwracamy szczególną uwagę w naszej najnowszej kampanii społecznej. Od dawna regularnie edukujemy i ostrzegamy przed najczęściej pojawiającymi się zagrożeniami oraz tłumaczymy, jak działają oszuści.  Teraz dodatkowo pokazujemy, że wystarczy zwolnić, żeby ich wyprzedzić i dzięki temu chronić swoje pieniądze i dane – mówi Marek Kozłowski. dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.

Działania contentowe uzupełniają reklamy wideo w popularnych grach mobilnych i w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram Twitter) oraz emisja banerów i wideo w modelu programatycznym.
Kampania potrwa 5 tygodni. Kreację przygotowała Agencja AWX, za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma BIS.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski