Asseco stworzyło system do prognozowania zachowań klientów w internecie

Analiza zachowań klientów w cyfrowym świecie odgrywa coraz większą rolę dla sprzedaży produktów i usług. Eksperci z Forrester Research1 prognozują, że zyski jakie firmy mogą osiągnąć dzięki skutecznej weryfikacji Big Data wzrosną do 1,2 bln dolarów w 2020 r. Dlatego właśnie Asseco stworzyło nowy system, wykorzystujący mechanizmy zaawansowanej analizy predykcyjnej – Asseco Customer Intelligence (ACI). Rozwiązanie pozwala na sprawdzanie, czego klienci poszukują w internecie oraz jakimi produktami i usługami są zainteresowani.

O sukcesie kampanii marketingowej i sprzedażowej decyduje przede wszystkim szczegółowe dopasowanie oferty do potrzeb odbiorców. Dlatego firmy powinny na bieżąco śledzić najnowsze techniki do analizy informacji, które ich klienci zostawiają w sieci. Ma to duże znaczenie zwłaszcza, że konsumenci są dziś bardzo często sceptycznie nastawieni do reklam i jeśli przekaz nie będzie od razu dostosowany do ich oczekiwań, poszukają produktów u innych dostawców. ACI na podstawie danych bieżących wspartych danymi historycznymi, pozwala na skuteczne zaplanowanie komunikacji marketingowej, dobór odpowiednich kanałów kontaktu oraz analizę danych. Dzięki temu firma może oferować produkty, których konsument aktualnie poszukuje lub jego zachowania wskazują na to, że za chwilę taka potrzeba się pojawi. To wpływa na zwiększenie zysków ze sprzedaży oraz efektywność zarządzania relacjami z klientami.

Nowe rozwiązanie Asseco ma zastosowanie praktycznie we wszystkich branżach gospodarki, czyli wszędzie tam, gdzie pojawia się sprzedaż usług i produktów. Media społecznościowe, działania na stronach www, czy poprzez aplikacje mobilne są cennym źródłem informacji o zachowaniach klientów. Można je wykorzystać z powodzeniem do planowania kampanii marketingowych oraz jako wsparcie procesów sprzedażowych. Dzięki systemowi ACI możemy stwierdzić, czego klienci poszukują, co i kiedy klienci kupują oraz w jaki sposób to robią. W dzisiejszych czasach firmy muszą nadążyć za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. Z naszym rozwiązaniem jest to dużo łatwiejsze i szybsze – powiedział Jarosław Bryl, Dyrektor Pionu Business Intelligence, Asseco Poland.

Asseco Customer Intelligence pozwala firmom m.in. tworzyć sprofilowane oferty handlowe, które są oparte na zwyczajach i potrzebach zakupowych klientów oraz dostosowywać kanały komunikacji do ich preferencji. Warto przy tej okazji zaznaczyć, że rozwiązanie pracuje w oparciu o mechanizmy uczenia maszynowego bazujące na modelach analitycznych. Posiada informacje o produktach i treściach marketingowych, a także jest zintegrowane z systemami dostawców reklam. To wszystko umożliwia szybką weryfikację zachowań klienta. W konsekwencji system pozwala na właściwe przygotowanie oferty – powiedział Miłosz Posyłek, Dyrektor Działu Systemów Analitycznych, Asseco Poland.

ACI może być wykorzystywany m.in. przez banki, firmy ubezpieczeniowe, jak i sklepy internetowe. Dzięki otwartej architekturze umożliwia szybką integrację z systemami funkcjonującymi w danej firmie. W przypadku sektora bankowego ACI może współpracować z rozwiązaniami wspierającymi komunikację z klientami, takimi jak na przykład Asseco Advisory Banking Platform, Asseco Customer Banking Platform oraz Asseco Enterprise Banking Platform. Może także zostać zintegrowany z systemami do wykrywania nadużyć finansowych m.in. Asseco Anti-Fraud.

ŹRÓDŁOAsseco