PLAY COMMUNICATIONS S.A. wyniki za pierwszą połowę 2017 r.

DALSZY WZROST PRZYCHODÓW ORAZ WYNIKU EBITDA NAPĘDZANY PRZEZ STAŁY WZROST BAZY KLIENTÓW ABONAMENTOWYCH ORAZ WZROST ZAGREGOWANEGO ARPU

Najważniejsze dane finansowe za pierwszą połowę 2017 r.:

  1. Dalszy sukces komercyjny:
  • Udział w rynku zwiększył się do poziomu 28.0%[1] (+2.5 p.p. r/r), co stanowi 14,5 mln abonentów, podczas gdy udział abonentów kontraktowych wzrósł do poziomu 7% z poziomu 52.2% na dzień 30 czerwca 2016 r.
  • Baza abonentów kontraktowych zwiększyła się o 576 tys. netto (+ 260 tys. w II kw. 2017 r.)
  • Zagregowane ARPRU[2] wzrosło do poziomu 32,3 zł z 31,0 zł w I kw. 2017 r. oraz z 31,0 zł w II kw. 2016 r.
  • W segmencie kontraktowym wskaźnik odejść klientów pozostał na niskim poziomie 0,7%[3]
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2017 r. zasięg zwiększył się do 92,7% pokrycia populacji (+4,8 p.p. r/r), natomiast zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się do 80,3% pokrycia populacji (+11,0 p.p. r/r)

  1. Dobre wyniki finansowe
  • Przychody operacyjne zwiększyły się do poziomu 3 210 mln zł (+9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku znacznego wzrostu bazy klientów kontraktowych
  • Skorygowana EBITDA zwiększyła się do poziomu 1 163 mln zł (+21,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku dźwigni operacyjnej oraz efektu skali
  • Powyższe przełożyło się na dalszy wzrost skorygowanej marży EBITDA do poziomu 36,2% (+3,6 p.p. w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Dalszy rozwój sieci na terenie całego kraju – nakłady gotówkowe[4] wyniosły 360 mln zł (150 mln zł w II kw. 2017 r.), zgodnie z wytycznymi
  • Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe3 zamknęła się kwotą 802 mln zł (+8,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem  płatności leasingowych)[5] zwiększyły się o 31.3% r/r do poziomu 196 mln zł
  • Zmniejszenie zalewarowania do poziomu 3,2x Skorygowana EBITDA za okres ostatnich dwunastu miesięcy (w porównaniu z 3,4x na dzień 31 marca 2017 r.) dzięki dalszemu wzrostowi wyniku EBITDA oraz wyższemu poziomowi gotówki i ekwiwalentów gotówki

 

Komentarz Prezesa spółki P4 Sp. z o.o. na temat wyników osiągniętych w pierwszej połowie 2017 r.:

 

„Pod wieloma aspektami pierwsza połowa 2017 r. była okresem silnego wzrostu dla spółki PLAY. Osiągnęliśmy udział w rynku na poziomie 28% pod względem liczby abonentów. Co ważniejsze, przez większość pierwszej połowy 2017 r. wzrost był generowany przez znaczny przyrost bazy klientów kontraktowych. Wysoka sprzedaż przełożyła się na solidne wyniki finansowe w pierwszej połowie 2017 r. – przychody osiągnęły poziom 3 210 mln zł, co stanowi wzrost o 9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r., podczas, gdy skorygowana marża EBITA spółki wzrosła do poziomu 36,2%.

W czerwcu 2017 r. wprowadziliśmy nową ofertę pod nazwą STAN NIELIMITOWANY, która łączy w sobie siedem nielimitowanych usług, tj. rozmowy, SMSy i MMSy, Internet, roaming w UE oraz dostęp do Showmax, Tidal i Play NOW. W segmencie prepaid rozwijaliśmy ofertę NIC NIE PRZEPADA, która cieszy się ogromnym powodzeniem.

Kontynuujemy naszą strategię rozwoju sieci na terenie całego kraju – na koniec czerwca 2017 r. zwiększyliśmy zasięg sieci 4G LTE do 92,7% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.) oraz zasięg sieci 4G LTE Ultra do 80,3% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 11,0 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.). Łącznie z roamingiem krajowym, w zasięgu naszej sieci znajduje się ponad 99% populacji kraju. Ponadto, w sierpniu 2017 r., do naszego silnego portfolio częstotliwości dodaliśmy pasmo z zakresu 3.7GHz.

Nasze wyniki w pierwszej połowie roku są zgodne z wytycznymi na cały rok 2017, które zostały przedstawione w prospekcie emisyjnym z dnia 30 czerwca 2017 r., który został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Sektora Finansowego Luksemburga (Commission de Surveillance du Secteur Financier).”

Jørgen Bang-Jensen

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;
5 z wyłączeniem wypływów środków pieniężnych w związku z nabyciem rezerwacji na częstotliwości
.

 

Wyniki PLAY za drugi kwartał 2017 r. oraz pierwszą połowę 2017 r.:

 

 Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana (%)
 2016201720162017
       
Raportowana liczba abonentów (w tys.)14 617,414 484,4(0,9%)14 617,414 484,4(0,9%)
Segment kontraktowy7 629,08 942,217,2%7 629,08 942,217,2%
Segment prepaid6 988,35 542,2(20,7%)6 988,35 542,2(20,7%)
       
Udział abonentów kontraktowych (%)52,2%61,7%18,3%52,2%61,7%18,3%
Udział abonentów prepaid (%)47,8%38,3%(20,0%)47,8%38,3%(20,0%)
       
Przyrost netto (tys.)197,4142,0(28,1%)467,169,8(85,0%)
Segment kontraktowy288,4260,1(9,8%)559,4575,82,9%
Segment prepaid(90,9)(118,0)29,8%(92,3)(505,9)>100%
       
Wskaźnik odejść klientów (%)13,5%2,1%(1,3) p.p.3,4%2,6%(0,8) p.p.
Segment kontraktowy0,7%0,7%0.0 p.p.0,7%0,7%0.0. p.p.
Segment prepaid6,4%4,4%(2,0) p.p.6,3%5,6%(0,7) p.p.
       
Średni przychód na użytkownika (ARPU) (PLN)231,032,34,0%30,731,62,9%
Segment kontraktowy39,038,5(1,2%)39,038,4(1,6%)
Segment prepaid17,118,79,3%16,817,54,3%
       
Zużycie danych na abonenta (MB)22 522,73 909,055,0%2 499,73 755,850,3%
Segment kontraktowy3 240,64 746,446,5%3 227,44 577,041,8%
Segment prepaid1 274,92 094,964,3%1 266,02 025,760,0%

 Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana (%)
mln PN2016201720162017
Przychody operacyjne1 488,81 628,79,4%2 931,43 209,59,5%
Marża pokrycia686,9801,216,6%1 347,61 557,715,6%
EBITDA3446,7340,8(23,7%)913,1844,6(7,5%)
Marża EBITDA 30,0%20,9%(9,1) p.p.31,1%26,3%(4,8) p.p.
Skorygowana EBITDA4490,6598,722,0%957,51 163,021,5%
Skorygowana marża EBITDA33,0%36,8%3,8 p.p.32,7%36,2%3,6 p.p.
Dochód netto39,239,0(0,5%)176,157,5(67,3%)
       
  
Nakłady gotówkowe96,5150,055,4%218,1360,565,3%
Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe394,1448,813,9%739,4802,58,5%
Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (płatności poleasingowe)4222,6335,650,7%149,1195,831,3%

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;

[1] na podstawie liczby kard SIM zgodnie z danymi opublikowanymi przez Główny Urząd Statystyczny w Polsce

[2] dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów aktywnych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie

[3] dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie

[4] Z wyłączeniem wypływów środków pieniężnych w związku z nabyciem rezerwacji na częstotliwości

[5] Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”

ŹRÓDŁOPlay