Rekordowy sukces Sony w konkursie TIPA 2016

  • NAJLEPSZA LUSTRZANKA CYFROWA KLASY PODSTAWOWEJ: α68

  • NAJLEPSZY PROFESJONALNY, BEZLUSTERKOWY APARAT CSC: α7R II

  • NAJLEPSZY OBIEKTYW STAŁOOGNISKOWY DO APARATÓW CSC: SEL85F14GM

  • NAJLEPSZY PEŁNOKLATKOWY APARAT KOMPAKTOWY: RX1R II

  • NAJLEPSZA KAMERA SPORTOWA: HDR-AS50

W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Technical Image Press Association padł rekord w historii firmy Sony: otrzymała ona aż pięć nagród.

NAJLEPSZA LUSTRZANKA CYFROWA KLASY PODSTAWOWEJ: α68

Lustrzanka Sony α68 jest wyposażona w 24-megapikselowy przetwornik obrazu APS-C Exmor CMOS, który umożliwia ustawianie czułości ISO w zakresie od 100 do 25 600. Zastosowany w niej system „4D Focus” jest oparty na dedykowanym, 79-polowym czujniku AF z detekcją fazy i 15 polami krzyżowymi. Umożliwia on dokładne ustawianie ostrości nawet w bardzo słabym oświetleniu, od –2 EV wzwyż, i zapewnia ciągłe śledzenie ostrości podczas zdjęć z szybkością 8 klatek na sekundę. Z myślą o miłośnikach filmowania lustrzanka Sony α68 pozwala nagrywać obraz Full HD w formacie XAVC S przy przepływności do 50 Mb/s. W czasie rejestracji obrazu filmowego zapewniona jest ciągłość działania automatyki ostrości i precyzyjne śledzenie ostrości. Wśród pozostałych atrakcyjnych funkcji należy wymienić stabilizator obrazu SteadyShot Inside, wizjer OLED TruFinder pokrywający 100% klatki oraz uchylny, 2,7-calowy wyświetlacz LCD. Szczegółowe informacje o aparacie α68 zamieszczono tutaj.

NAJLEPSZY PROFESJONALNY, BEZLUSTERKOWY APARAT CSC: α7R II

Korpus modelu Sony α7R II jest w całości wykonany ze stopu magnezu. W jego wnętrzu znajduje się 42-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R. Jest on wyposażony w hybrydowy system AF z 399 umieszczonymi na matrycy polami z detekcją fazy oraz 25 polami opartymi na detekcji kontrastu, które pozwalają fotografować w tempie do 5 kl./s z pełną automatyką ostrości. Dzięki formatowi XAVC S o dużej przepływności aparat α7R II umożliwia rejestrację i wewnętrzny zapis materiału wideo 4K, jak również rejestrację obrazu Full HD (1080p) w standardzie NTSC lub PAL i formacie 60p/30p/24p lub 50p/25p. Użytkownik dysponuje też pełnym zestawem narzędzi do korygowania koloru. Może wykorzystywać krzywe gamma, w tym dostępne w wysokiej klasy kamerach kinowych krzywe S-Log2 i S-Log3. Zakres czułości ISO wynosi od 100 do 25 600, z możliwością rozszerzenia w dół do ISO 50 i w górę do 102 400. Szczegółowe informacje o aparacie α7R II znajdują się tutaj.

NAJLEPSZY OBIEKTYW STAŁOOGNISKOWY DO APARATÓW CSC: SEL85F14GM

Obiektyw Sony FE 85 mm F1,4 GM jest przeznaczony do użytku z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu. Zastosowano w nim nową soczewkę XA (extreme aspherical) oraz trzy soczewki ze szkła ED. Ich połączenie pozwala uzyskać niezwykle wysoką rozdzielczość ostro ujmowanych fragmentów oraz przyjemny dla oka, miękki efekt „bokeh” w tle. Wyposażenie obiektywu obejmuje ponadto 11-listkową przysłonę kołową i powłokę Sony Nano AR, osłabiającą refleksy i tak zwane duszki. Do przemieszczania elementów w systemie ustawiania ostrości służy pierścieniowy silnik SSM (SuperSonic Wave Motor), a dokładność regulacji zwiększają dodatkowo dwa czujniki pozycji. Odporny na pył i wilgoć obiektyw składa się z 11 elementów w 8 grupach. Szczegółowe informacje o obiektywie SEL85F14GM zamieszczono tutaj.

NAJLEPSZY PEŁNOKLATKOWY APARAT KOMPAKTOWY: RX1R II

Aparat RX1R II jest wyposażony 42,2-megapikselowy przetwornik i procesor obrazu BIONZ X — takie same jak w modelu Sony α7R II. Jego integralną częścią jest niewymienny obiektyw Zeiss Sonnar T* 35 mm F2. Aby ustawianie ostrości przebiegało szybko i sprawnie, na przetworniku znajduje się aż 399 pól AF z detekcją fazy, które uzupełnia 25 pól AF opartych na detekcji kontrastu. Światową nowością jest regulowany optyczny filtr dolnoprzepustowy, którego użytkownik ma do dyspozycji ustawienia „wyłączony”, „standardowy” i „wysoki”, a dodatkowo funkcję bracketingu filtra dolnoprzepustowego. Do wyświetlania obrazu można użyć elektronicznego wizjera z czterema soczewkami szklanymi lub uchylnego, 3calowego ekranu LCD o rozdzielczości 1,2 miliona punktów. Aparat pozwala też nagrywać filmy Full HD przy różnych szybkościach klatek. Szczegółowe informacje o aparacie RX1R II zamieszczono tutaj.

NAJLEPSZA KAMERA SPORTOWA: HDR-AS50

Sony HDR-AS50 to trwała i bardzo poręczna kamera wideo typu POV, której waga wynosi zaledwie 45 g, a wymiary 4,77 x 5,25 x 1,9 cm. Model ten jest dostarczany w zestawie w obudową podwodną, której można używać na głębokości do 60 metrów. Współpraca z nowym pilotem z funkcją podglądu na żywo oznacza możliwość pełnego sterowania kamerą przy użyciu urządzenia, które można umieścić praktycznie wszędzie, na przykład na przegubie dłoni. Kamera jest wyposażona w stabilizator obrazu SteadyShot — nieodzowny przy filmowaniu dynamicznej akcji — funkcję filmów poklatkowych 4K, udoskonalony tryb nagrywania filmów Full HD, wbudowany mikrofon stereofoniczny oraz obiektyw Zeiss Tessar. Użytkownik ma do wyboru dwa kąty widzenia obiektywu (szeroki i wąski), a dodatkowo tryb zoomu, który pozwala na użycie zoomu podczas filmowania. Szczegółowe informacje o kamerze HDR-AS50 można znaleźć tutaj.

Informacja o TIPA

TIPA (Technical Image Press Association) jest globalną organizacją, która skupia czasopisma o tematyce związanej z fotografią i obrazowaniem. Obecnie w TIPA stowarzyszonych jest 27 czołowych magazynów poświęconych fotografii i obrazowi cyfrowemu z 15 krajów na pięciu kontynentach. Organizacja współpracuje ponadto z japońskim stowarzyszeniem Camera Journal Press Club, zrzeszającym 11 najlepszych czasopism o tematyce fotograficznej wydawanych w Japonii.

Nagrody TIPA zaliczane są do najbardziej znaczących wyróżnień przyznawanych na świecie produktom fotograficznym i obrazującym. Logotyp „TIPA Award” na produkcie i jego materiałach reklamowych jest świadectwem pozytywnej oceny komitetu technicznego TIPA i redaktorów poszczególnych czasopism oraz najwyższym wyróżnieniem, jakie może spotkać produkt do rejestracji obrazu.

źródło: Sony Corporation

Exit mobile version