Samsung: nasze smartfony to blisko 1/3 polskiego rynku mobile

Niemal co trzeci smartfon sprzedany w Polsce w pierwszym kwartale 2018 roku miał logo Samsung – wynika z danych zebranych przez firmę GfK. W ujęciu wartościowym, udział marki w rynku był jeszcze wyższy i wynosił 37,3%.

Na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku udział firmy Samsung w polskim rynku smartfonów wynosił 31,1% (w ujęciu ilościowym). Oznacza to wzrost rok do roku o blisko 2 punkty procentowe. W ujęciu wartościowym firma odpowiadała za 37,3% rynku, w porównaniu do 33,1% na koniec pierwszego kwartału 2017 roku.

Wzrosty w pierwszym kwartale bieżącego roku to zasługa zdywersyfikowanego portfolio produktów, obejmującego m.in. 3 linie urządzeń – flagowe Galaxy S, Galaxy A i Galaxy J. Doskonała sprzedaż ubiegłorocznych modeli, takich jak Galaxy A5 (2017) oraz Galaxy J 2017 pozwoliła zwiększyć udziały w rynku pod względem ilościowym. Motorem wzrostu pod względem wartościowym były smartfony Galaxy S9 i S9+, najnowsze flagowce marki, wyposażone w aparat ze zmienną przysłoną oraz funkcję Super Slow-mo. Już w przedsprzedaży urządzenia te cieszyły się ogromną popularnością wśród klientów, przewyższając dwukrotnie wyniki sprzedaży Galaxy S8.

– Każda linia naszych smartfonów, począwszy od Galaxy A 2017, przez ubiegłoroczną linię J, a skończywszy na flagowych Galaxy S9 została doskonale przyjęta przez polskich konsumentów. W tym roku, wraz z kolejnymi premierami, wzmacniamy nasze portfolio. Nowe modele Galaxy A6 i A6+, których sprzedaż ruszyła w ubiegłym tygodniu oraz nowo zaprezentowany Galaxy J6, który zadebiutuje na przełomie czerwca i lipca, to urządzenia wyposażone w szereg funkcji znanych dotąd z flagowców. Wyświetlacz Infinity Display, wysokiej jakości aparaty fotograficzne, czy skaner linii papilarnych, a w przypadku Galaxy A6+ także twarzy, wydatnie podnoszą atrakcyjność tych urządzeń – przekonuje Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

Exit mobile version