T-Mobile Polska rośnie dzięki usługom stacjonarnym dla biznesu

Pozytywny wpływ na wyniki T-Mobile Polska ma zakończona integracja z GTS Poland, dzięki której przychody operatora wzrosły o 6,4% w pierwszej połowie roku. W tym samym czasie Spółka rozpoczęła proces transformacji optymalizując koszty oraz skupiając się na wartości i jakości oferowanych usług. Efekty tych działań są widoczne we wzroście ARPU w segmencie klientów kontraktowych oraz ilości transferowanych danych przez klientów ofert na kartę.

W drugim kwartale 2015 roku przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4% osiągając wartość 1,574 miliarda złotych. W całym pierwszym półroczu przychody Spółki wyniosły 3,176 miliarda złotych i były wyższe o 6,4% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost całkowitych przychodów T-Mobile Polska zawdzięcza zakończonej z sukcesem integracji z GTS Poland, która przyniosła Spółce strumień dodatkowych przychodów z segmentu usług stacjonarnych dla klientów biznesowych. Dzięki realizowanym synergiom przychody uzyskiwane z tego segmentu w drugim kwartale wyniosły 110 milionów złotych i wykazywały pozytywny trend w ujęciu kwartalnym rosnąc o 8,9% w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. W segmencie usług mobilnych przychody w pierwszym półroczu ustabilizowały się i w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosły o 0,1% osiągając wartość 2,965 miliarda złotych.

temp_name

“Kiedy w czerwcu dołączyłem do zespołu T-Mobile Polska kończył się proces optymalizacji operacyjnej i kosztowej firmy. Jego pierwsze efekty są już dziś widoczne w wynikach finansowych Spółki wypracowanych w drugim kwartale tego roku. Ponadto zakończona integracja GTS z T-Mobile wywiera pozytywny wpływ na przychody i procentuje z kwartału na kwartał w obszarze usług zintegrowanych dla biznesu. W wynikach operacyjnych Spółki widoczna jest potrzeba położenia większego nacisku na relacje z klientami i to będzie jeden z naszych priorytetów w drugiej połowie roku” – powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.

W drugim kwartale EBITDA T-Mobile Polska osiągnęła wartość 591 milionów złotych i była wyższa o 0,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 37,6% i była niższa o 1,1 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2014 roku.

EBIT PL

„Wyniki finansowe T-Mobile Polska w drugim kwartale odzwierciedlają sytuację na bardzo wymagającym rynku telekomunikacyjnym, na którą wpływają wcześniejsze regulacje oraz wprowadzenie taryf no limit. W tym samym czasie Spółka przeprowadziła proces optymalizacji kosztów pośrednich i bezpośrednich, aby w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność finansową w dłuższej perspektywie” – powiedział Jens Becker, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.

W drugim kwartale 2015 roku średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów abonamentowych i użytkowników telefonów na kartę wyniósł 23 złote. Równocześnie wartość ARPU dla segmentu abonamentowego wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku o 2,3%. Ten pozytywny trend jest odzwierciedleniem zmian w ofertach T-Mobile, które oferują klientom znacznie więcej możliwości wraz ze wzrostem wartości abonamentu. Dodatkowo wzrosła liczba klientów wybierających oferty rodzinne – stanowią one już około 20% podstawowej sprzedaży T-Mobile.

                                            temp_name   temp_name

Na koniec drugiego kwartału 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,827 miliona klientów, co stanowi wzrost o 32 tysiące klientów w porównaniu do pierwszego kwartału bieżącego roku. Spółka zakończyła kwartał z bazą 9,118 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,708 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych zmniejszyła się o 76 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 108 tysięcy w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. W połowie kwietnia br. T-Mobile Polska zmienił oferty usług przedpłaconych dla marek T-Mobile Na Kartę oraz Heyah. Propozycja T-Mobile Na Kartę jest adresowana do klientów korzystających z usług telekomunikacyjnych w tradycyjny sposób, a propozycja Heyah do młodego pokolenia korzystającego głównie z Internetu. Dzięki wprowadzeniu nowych oferty użytkownicy Heyah korzystają znaczenie częściej z Internetu transferując średnio cztery razy więcej danych.

liczba 2015

Jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych T-Mobile Polska jest Najlepsza Sieć stale rozbudowywana i optymalizowana, aby zapewnić klientom dostęp do usług o najwyższej jakości. Najpoważniejszym testem weryfikującym jakość sieci było przeprowadzone w drugim kwartale badanie porównawcze sieci wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych. Projekt został zrealizowany przez niezależną firmę badawczą. Wyniki potwierdziły najwyższą jakość sieci T-Mobile, która uzyskała najlepszy wynik w zakresie certyfikowanego pomiaru połączeń głosowych i transmisji danych w sieci 4G, a także w zrealizowanym dodatkowo pomiarze jakości sieci 3G.

Sieć T-Mobile Polska obejmuje swoim zasięgiem w technologiach 2G i 3G blisko 100% populacji Polski. Zasięg w najszybszej dostępnej obecnie technologii LTE 4G docierał 30 czerwca do ponad 77% populacji kraju co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku. Wzrost zasięgu i liczby klientów korzystających z nowych technologii przekłada się na całkowitą ilości przesyłanych danych w sieci T-Mobile. Tylko w samym czerwcu klienci T-Mobile i Heyah przesłali ponad 6000TB, co oznacza wzrost o blisko 14% w porównaniu do stycznia br. W tym samym czasie w sieci T‑Mobile udział transmisji danych w technologii LTE wzrósł z 14% do blisko 21%.

źródło: T-Mobile