Konsumenci coraz większą rolę przywiązują do poprawy swojego zdrowia i samopoczucia, najczęściej przy użyciu urządzeń ubieralnych (ang. wearables). Często jednak urządzenia te są postrzegane jako wizualnie nieatrakcyjne lub niepraktyczne w codziennym użytkowaniu.
Ośmiu na dziesięciu posiadaczy smartfonów chce wykorzystywać technologię do ulepszenia percepcji zmysłowej i możliwości poznawczych – w czołówce obszarów do poprawy znalazły się wzrok, pamięć i słuch. Wielu respondentów chce również poprawić swoje zdolności motoryczne a ponad połowa chce również poprawić swoje zdolności komunikacyjne.
Badanie wykazało, że co trzeci z nich jest bardzo zainteresowany implantami rozszerzającymi wzrok i słuch za pomocą informacji pochodzących z internetu. Najbliższe lata pokażą, czy „wearables” przekształcą się w „internables”.
Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016″ pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.
źródło: Ericsson