PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 26,3% (wzrost o 1,2 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.
Najważniejsze dane za pełen rok finansowy 2016:
Całkowita baza klientów wzrosła do 14,41 mln (+1,9% r/r), natomiast udział klientów kontraktowych wzrósł do 58,0% z 50,0% na koniec roku 2015
Przychody operacyjne wyniosły 6 118 mln zł, co stanowi wzrost o 12,5% r/r
Przychody od użytkowników wyniosły 3 432 mln zł, co stanowi wzrost o 7,9% r/r
Skorygowana EBITDA wyniosła 2 035 mln zł, wzrastając o 14,0% r/r
Baza abonencka zwiększyła się o 264 tys. netto, co stanowi wzrost o 1,9% w porównaniu z rokiem 2015
Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92.1% pokrycia populacji
W 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 58,0% na koniec 4 kw. 2016 r. w porównaniu z 54,6% na koniec 3 kw. 2016 r. oraz 50,0% na koniec 4 kw. 2015 r.
W 2016 r. skorygowana EBITDA wzrosła w wyniku dalszego zwiększania się bazy klientów kontraktowych, która powiększyła się o 1 297 tys. netto w roku 2016.
„W 2016 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3% i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO). Wprowadziliśmy także oferty duet, które okazały się być wielkim sukcesem dla PLAY. Nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się do 58% (w porównaniu do 50% na koniec 2015 r.).
Nie ma wątpliwości, że rok 2016 był udany dla PLAY. Odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost na poziomie kluczowych wskaźników finansowych.”
Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY
Wyniki PLAY za 4 kw. oraz pełen rok 2016:
Jednostka | Zmiana | Okres 12-miesiecy zakończony w | Zmiana | ||||
Q4 2015 | Q4 2016 | roczna | Grudniu 2015 | Grudniu 2016 | roczna | ||
Przychody operacyjne | w mln PLN | 1 465 | 1 620 | 10,6% | 5 437 | 6 118 | 12,5% |
Przychody z usług | 1 068 | 1 177 | 10,2% | 4 060 | 4 493 | 10,7% | |
Przychody od użytkowników | 824 | 890 | 8,0% | 3 180 | 3 432 | 7,9% | |
Skorygowana EBITDA | 460 | 561 | 21,8% | 1 786 | 2 035 | 14,0% | |
Marża % | % | 31,4% | 34,6% | 32,8% | 33,3% | ||
Całkowita baza abonencka | w tysiącach abonentów | 14 150 | 14 415 | 1,9% | |||
Abonenci kontraktowi | 7 070 | 8 366 | 18,3% | ||||
% udział abonentów kontraktowych | % | 50,0% | 58,0% |