“Nowe regulacje, zmiany w ofercie firm, podatek od aktywów – te czynniki od kilku kwartałów przekształcają rynek ubezpieczeń na życie. Wielu ubezpieczycieli przesuwa uwagę ku polisom ochronnym (życiowym, zdrowotnym, wypadkowym) oraz ochronno-inwestycyjnym i wprowadza nowości. O ile w ubiegłym roku składka brutto branży spadła, w tym widać pewne ożywienie. Zmiany na rynku trudno jednak oceniać tylko przez pryzmat składki brutto, która pokazuje łącznie dwie różne wartości – składkę za ochronę ubezpieczeniową i wpłaty inwestycyjne.
Kluczowym wskaźnikiem pozycji rynkowej jest dla nas tzw. nowa sprzedaż, wskazująca, na ile poszczególnym firmom udaje się zainteresować swoją ofertą kolejnych klientów. Według naszych szacunków Aviva pozostaje lideremnowej sprzedaży ubezpieczeń na życie, której wartość w I półroczu wyniosła 137 mln zł. Wśród polis indywidualnych największy udział ma w niej Nowa Perspektywa. Klienci dobrze przyjęli też nowe ubezpieczenie z myślą o przyszłości dzieci – juniorGO. Motorem są również ubezpieczenia grupowe, zwłaszcza dla małych i średnich firm, gdzie nowa sprzedaż wzrosła o 24% w zestawieniu z I półroczem 2016 r.
Pozycję Avivy wzmacnia nasza spółka bancassurance BZ WBK-Aviva, która zwiększyła nowy biznes o 20%, przede wszystkim dzięki bardzo dobrej sprzedaży Onkopolisy.
Nadwyżka kapitałowa Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie należy do najwyższych w branży, co świadczy o stabilności i sile finansowej firmy. Według dyrektywy Wypłacalność II wymóg kapitałowy na 30.06.2017 wynosił 1,8 mld zł, kapitały własne 4,3 mld zł, a więc nadwyżka 2,5 mld zł. Nieznacznie niższa składka przypisana brutto Aviva TUnŻ w I półroczu 2017 r. to efekt spadku zainteresowania klientów polisami inwestycyjnymi. Na poprawę wyniku finansowego wpłynęła m. in. dobra koniunktura na rynkach kapitałowych.
Istotnym parametrem biznesowym jest dla nas poziom cyfryzacji sprzedaży i obsługi klientów. Standardem jest już, że ponad 70% wniosków o zawarcie indywidualnych polis na życie otrzymujemy elektronicznie. Rozwijamy narzędzie dla klientów – MojaAviva – które umożliwi wgląd we wszystkie umowy z nami w ramach jednego konta elektronicznego, a także będzie narzędziem dwustronnej komunikacji i przedstawiania klientom ofert dopasowanych do indywidualnych potrzeb.
W I półroczu 2017 r. Aviva wypłaciła klientom ze środków własnych 28 960 świadczeń z ubezpieczeń na życie i z umów dodatkowych o łącznej wartości 118 748 809zł, oraz odszkodowania z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych w kwocie 127 051 885 zł.
To są realne korzyści z ubezpieczeń dla klientów i ich rodzin oraz dla firm.
W ubezpieczeniach majątkowych poprawiliśmy wyniki finansowe, co wynika nie tylko z czynników rynkowych (wyższe stawki za OC komunikacyjne), ale również z naszych działań zmierzających do poprawy rentowności. Zwiększamy w naszym portfelu udział ubezpieczeń mieszkań i domów oraz gospodarczych – zwłaszcza dla małych i średnich firm. Nasz kanał direct, oferujący przez telefon i internet ubezpieczenia mieszkaniowe i komunikacyjne, zwiększył sprzedaż o 20%.
Na uwagę zasługuje też bardzo udany początek współpracy z nowym partnerem w zakresie bancassurance – ING Bankiem Śląskim. Od kwietnia pierwszą propozycję Avivy dla klientów banku – ubezpieczenie podróżne – kupiło online ponad 1100 osób.”
Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.AkceptujęWięcej
Prywatność i Polityka cookies.
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.