Generali uruchomiło projekt „Generalnie widoczni w sieci”, by wspierać agentów i multiagentów w promowaniu ich działalności w mediach społecznościowych. Dzięki specjalnym warsztatom oraz codziennej, stałej opiece menedżera, firma chce wzmocnić kompetencje swoich partnerów i pomóc im budowaniu marki osobistej oraz pozyskiwaniu klientów w sieci.
– Ostatnie miesiące pokazały nam wszystkim jak istotna jest obecność biznesu w sieci. Oczywiście nie wszyscy klienci przenieśli się do online-u, ale widać wyraźne wzrosty zakupów przez Internet a czas konsumpcji mediów społecznościowych znacznie wzrósł. Jest to okazja również dla agentów, by zbudować tam swoją markę eksperta od ubezpieczeń i zainteresować klientów ubezpieczeniami. Generali chce być partnerem agentów i wspierać ich w rozwoju biznesu na nowym polu. Chcemy ich wesprzeć w stawianiu tych pierwszych kroków, a na dalszym etapie pomagać im i dopingować w prowadzeniu własnych profili w mediach społecznościowych – mówi Roger Hodgkiss, członek zarządu Generali TU SA.
W ramach projektu „Generalnie widoczni w sieci”, ubezpieczyciel zaprasza multiagentów na cykl szkoleń z Marcinem Kowalikiem, specjalistą w dziedzinie social mediów, który ma doświadczenie w pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych w tym kanale komunikacji. Podczas spotkań online agenci otrzymują porcję praktycznej wiedzy oraz konkretne wskazówki jak stworzyć i prowadzić własny profil, aby pomagał pozyskiwać Klientów, jak kreować posty oraz z jakich narzędzi korzystać. W przyszłości Generali planuje kolejne szkolenia oraz chce zapraszać partnerów na indywidualne konsultacje.
Ponadto Generali zapewnia opiekę i wsparcie ze strony menedżera, który na bieżąco pomoże w organizacji pracy i będzie wspierał agenta w jego obecności w mediach społecznościowych. Dodatkowo agenci będą otrzymywać od Generali gotowe materiały do wykorzystania na ich profilach. Wraz ze startem projektu Generali stworzyło dedykowaną grupę na Facebooku, w której agenci mogą dzielić się ze sobą spostrzeżeniami i pomysłami, zadawać pytania oraz dyskutować o swojej obecności w sieci. Dzięki grupie, agenci mogą być również w stałym kontakcie z menedżerami Generali.
Projekt ten jest realizowany również wśród agentów wyłącznych Generali. Dzięki obecności i działaniom w social mediach agenci już pozyskują klientów zainteresowanych ubezpieczeniami na życie.
– Wiedza merytoryczna agentów nadal odgrywa kluczową rolę i świadczy o ich profesjonalizmie. Ostatnie miesiące pokazały, że agenci muszą mieć również umiejętności pozyskiwania klientów w sposób zdalny, To nie znaczy, że tradycyjny model zniknie, ale zmienią się proporcje. Sprawdzić się może również model hybrydowy, który pozwoli sprzedawać zdalnie, jednak agent będzie musiał korzystać z umiejętności interpersonalnych i zdolności do budowania relacji. Dzięki korzystaniu z pracy zdalnej, z social mediów, agenci poszerzyli swój obszar działania, a ich rynek nie ogranicza się już tylko do miejscowości, w której prowadzą biuro. Pierwsze doświadczenia agentów Własnej Sieci Sprzedaży Generali pokazują, że to działa – mówi Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie TU SA.