Allianz jako pierwszy na rynku wprowadza polisy w abonamencie na szybkiej ścieżce bankowej

Integracja systemu sprzedaży polis komunikacyjnych z finansowaniem składki przez bank w jednym procesie i w czasie rzeczywistym, by zaproponować klientom dogodny, roczny abonament na ubezpieczenie – takie możliwości daje nowe rozwiązanie wprowadzane właśnie przez Allianz – jednego z kluczowych ubezpieczycieli na rynku. To efekt współpracy z hiPRO – polskim fintechem, który skutecznie połączył świat ubezpieczycieli i banków.

Telewizje kablowe, telefonia komórkowa, czy platformy VOD – we wszystkich tych produktach klienci rozliczają się z dostawcą za pomocą wygodnego abonamentu. – Rozwiązania modułowe stają się coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku, wprowadziliśmy dedykowany produkt – Allianz1 – dzięki któremu klienci mogą dobierać takie elementy ubezpieczenia, którą są im potrzebne w danym momencie. Co ważne płatności też są zaplanowane w miesięcznych składkach. – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianz Polska.

Teraz taką możliwość otrzymają również klienci przy zakupie polis komunikacyjnych Allianz. Składki będą mogły być finansowane popularnym i bezpiecznym produktem bankowym. Wszystko dokona się online w czasie jednej rozmowy z agentem Allianz dotyczącej zakupu polisy. Nowe rozwiązanie pozwoli także na wygodne płatności, w tym kartą bez użycia terminala. Docelowo umożliwi także lepsze dopasowanie wysokości składki dzięki wykorzystaniu scoringu kredytowego.

Korzyści dla klientów i agentów

Jak wynika z ankiety Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, aż 40 proc. kierowców zapomina opłacić składkę, kiedy kupuje ją u ubezpieczyciela i decyduje się na rozłożenie płatności na kilka rat. Przy braku płatności za ratę ubezpieczenia, polisa nie odnawia się automatycznie w kolejnym roku i klient nie jest objęty ochroną. W momencie spowodowania wypadku i konieczności wypłacenia odszkodowania przy nieważnej polisie, może to być brzemienne w skutkach. – podkreśla Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianz Polska.

Teraz takie ryzyko jest wyeliminowane bo nawet „zapominalscy” klienci będą mogli w pełni korzystać z ochrony ubezpieczeniowej. Decydując się na zakup polisy, w której płatność rozłożona jest na 12 miesięcznych składek, klient ma pełną ochronę ubezpieczeniową przez okres jej obowiązywania, nawet w przypadku opóźnienia płatności. Tą kwestię rozwiązuje bezpośrednio z bankiem. Dodatkowo klienci z pozytywną oceną wiarygodności kredytowej będą mieli szansę na niższą cenę polisy. Nowe rozwiązanie dla agentów i sieci sprzedaży oznacza również dodatkowe możliwości. Pozwoli na zaproponowanie klientom dodatkowej wartości w przystępnej cenie.

Jedno rozwiązanie, które łączy kilka instytucji

Nowy standard sprzedaży ubezpieczeń, wprowadzony przez Allianz, został opracowany i wdrożony przez hiPRO – fintech założony przez doświadczonych menedżerów z branży bankowej i ubezpieczeniowej. Partnerem technologicznym projektu jest spółka Braintri, zdobywca nagrody „Best of Show” na Finovate Conference Series w Nowym Jorku, za autorską technologię płatności mobilnych.

Nowe rozwiązanie łączy system sprzedażowy ubezpieczyciela z ofertą bankową, zapewniając jednocześnie szybką weryfikację ratingu kredytowego i skorzystanie z płatności bezgotówkowych. Dodatkowo, klienci w czasie całego procesu mają zapewnione pełne bezpieczeństwo, bo realizują transakcję z wiarygodnymi i uznanymi podmiotami rynkowymi. Docelowo na platformie oferowanej przez hiPRO, abonament będzie wspierało kilka instytucji bankowych.

Na zachodzie Europy i w USA 90 proc. polis sprzedaje się w wygodnym abonamencie. U nas ten wskaźnik jest znacznie niższy. Przyczyna jest prosta – nie ma dziś na rynku takiego rozwiązania. Aktualna oferta jest nie zawsze efektywna dla ubezpieczycieli i często zbyt droga dla klientów – zaznacza Artur Olech, prezes hiPRO. – Dzięki Allianz, który jest otwarty na współpracę ze start-upami, możemy dziś zaproponować klientom wygodne i bezpieczne rozwiązanie. – dodaje Artur Olech.

ŹRÓDŁOAllianz