Connected Insurance, czyli jak nowe technologie zmieniają branżę ubezpieczeń

Telematyka oraz usługi oparte o Internet Rzeczy coraz śmielej wkraczają w obszar ubezpieczeń. Specjaliści zgodnie twierdzą, że od tego trendu nie ma odwrotu. Jak sytuacja wygląda w Polsce? Czy możemy spodziewać się rewolucji w komunikacyjnych polisach OC i autocasco? Takie m.in. tematy zostaną poruszone podczas drugiej edycji konferencji Connected Insurance, która odbędzie się 22 marca w Warszawie.

Polisy oparte na informacjach o stylu jazdy kierowcy, aplikacje ułatwiające zgłaszanie szkody, ubezpieczenia sprzedawane w maszynach vendingowych (do których należą m.in. urządzenia sprzedające napoje czy bilety), programy ułatwiające zarządzanie ryzykiem, systemu dające fleet managerom realny wpływ na zmniejszenie szkodowości we flotach … Liczba rozwiązań z zakresu nowych technologii, które z powodzeniem wykorzystywane są w branży ubezpieczeniowej na całym świecie, rośnie wraz z rozwojem Internetu Rzeczy. Z jednej strony ułatwiają one życie kierowcom,
z drugiej mogą wpłynąć na wysokość składki, a z trzeciej – pozwalają towarzystwom maksymalizować zyski i zapobiegać fraudom.

„Aplikacje mogą odciążyć lub nawet zastąpić agenta ubezpieczeniowego w samym procesie sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Użytkownik ma w telefonie dostęp do elektronicznej wersji wszystkich polis, może opłacać kolejne raty składki oraz poprosić o przygotowanie oferty wznowieniowej. W ten sposób towarzystwo ubezpieczeniowe utrzymuje stały kontakt z klientem, a aplikacja stanowi kanał komunikacji będący rozszerzeniem lub nawet alternatywą dla relacji bezpośrednich” – mówi Jacek Dymczak, Dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w firmie VSoft SA.

Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert, zwraca uwagę na zwiększającą się popularność ofert typu Usage-Based Insurance (UBI). „W krajach Europy Zachodniej, jak Wielka Brytania czy Włochy, wykorzystanie danych o stylu jazdy jest coraz powszechniejsze. U nas polisy oparte o tego typu informacje dopiero zaczną pojawiać się na rynku. Rozwiązania takie mają jednak szanse zdobyć dużą popularność, bowiem pozwalają na generowanie oszczędności m.in. w przedsiębiorstwach”.Bąkowski zaznacza, że ze względu na fakt, iż flotowe auta są mocniej eksploatowane, często przez różnych kierowców i bardziej narażone na wypadki czy stłuczki, ubezpieczenia kierowane do flot są droższe. „Fleet manager chcąc obniżyć koszty związane z ubezpieczeniem aut firmowych będzie dążył do tego by motywować kierowców do bezpiecznej i płynnej jazdy, a tym samym zmniejszyć wypadkowość
w swojej flocie, co pozwoli na uzyskanie lepszych warunków ubezpieczenia”
.

Wykorzystaniu szeroko rozumianych nowych technologii w ubezpieczeniach komunikacyjnych poświęcona będzie druga edycja konferencji Connected Insurance. Wydarzenie przygotowywane przez Connected Life Magazine odbędzie się 22 marca w Warszawie.

„Dzisiaj nie pytamy już o to, czy usługi ubezpieczeniowe oparte o UBI bądź IoT należy wdrożyć, tylko jak to zrobić i kiedy. Obserwując inne branże widzimy jak Internet of Things zmienia biznes, a także nawyki oraz zachowania konsumentów. To od firm ubezpieczeniowych zależy czy wsiądą do tego pociągu, gdy jeszcze stoi na stacji, czy będą go gonić, kiedy już ruszy” –stwierdza Paweł Kacperek, organizator Connected Insurance. „Uczestnictwo w konferencji jest obowiązkowe dla przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych, brokerów, firm telematycznych, firm z obszaru Internet of Things, przedstawicieli miast, administracji publicznej czy firm motoryzacyjnych” – podkreśla.

„Connected Insurance to bardzo potrzebne i wartościowe wydarzenie. W jednym miejscu mamy rynek ubezpieczeń i kreatorów oraz dostawców innowacyjnych rozwiązań telematycznych. To nie tylko dobra wymiana doświadczeń i poglądów, ale także doskonała platforma wspierająca i promująca innowacyjne rozwiązania w sektorze ubezpieczeń” – mówi Konrad Owsiński, Dyrektor Pionu Ubezpieczeń Biznesowych w LINK4.

Szczegóły dotyczące konferencji Connected Insurance dostępne są na stronie www.connectedinsurance.pl

źródło: Informacja prasowa