Dom to nie tylko cztery ściany. PZU w nowej kampanii zachęca do zwrócenia większej uwagi na wartość wyposażenia przy ubezpieczaniu domu

Dom lub mieszkanie to jedne z najcenniejszych rzeczy. To miejsce, w którym chcemy czuć się bezpiecznie wraz z naszymi bliskimi i w którym otaczamy się ważnymi lub lubianymi przedmiotami. Warto o nie zadbać, wykupując dobre ubezpieczenie. PZU ruszył z kampanią promującą polisę PZU Dom, w której podkreśla, jak ważne jest odpowiednie określenie wartości ruchomości domowych, tak by na wypadek zniszczenia lub kradzieży mienia po włamaniu, można było odkupić nowe rzeczy w miejsce utraconych.

Najczęstszymi szkodami występującymi w gospodarstwach domowych są zalania, pożary, kradzieże oraz zniszczenia spowodowane przez dzikie zwierzęta, np. kuny czy gryzonie. Większość z nich to zdarzenia losowe i trudno się przed nimi ochronić, natomiast dobre ubezpieczenie pozwala na zminimalizowanie skutków oraz szybszy powrót do normalnego życia. Dobra polisa to taka z odpowiednią sumą ubezpieczenia, która uwzględnia realną wartość naszego majątku. W polisie PZU Dom można dostosować zakres i sumę ubezpieczenia do indywidualnych potrzeb. Przy jej wyborze warto wziąć pod uwagę nie tylko mury i stałe elementy, ale również wyposażenie, czyli tzw. ruchomości domowe. Właśnie na to kładzie nacisk największy polski ubezpieczyciel w najnowszej kampanii.

— Chcemy edukować klientów, aby odpowiednio wyceniali swoje domy i mieszkania, szczególną uwagę zwracając na tzw. ruchomości domowe, bo te często zostają niedoceniane przez właścicieli. Oprócz przedmiotów, których oszacowanie wartości przy ubezpieczeniu wydaje się oczywiste np. sprzętu AGD i RTV, w domu mamy także mnóstwo rzeczy, o wycenie których klienci zapominają: meble, dywany, naczynia, ubrania, buty, zabawki dziecięce, sprzęt sportowy, rzeczy związane z naszym hobby, pozostałe wyposażenie pokoi, łazienki, przedpokoju. Ich utrata i odtworzenie mogą wiele kosztować, a nieodpowiednio dobrana suma ubezpieczenia będzie niewystarczająca do ich odkupienia. Dlatego tak ważna jest realna wycena nieruchomości, żeby klienci otrzymywali pomoc odpowiednią do rozmiarów szkody — mówi Małgorzata Skibińska, dyrektor Grupy PZU i szefowa Pionu Produktów.

Właściwe oszacowanie wartości ruchomości domowych polega na wycenianiu przedmiotów według wartości rzeczy nowych, nawet jeśli zostały one nabyte dawno temu za cenę niższą niż obecnie. Tylko takie podejście pozwoli na określenie odpowiedniej sumy ubezpieczenia, dzięki czemu wypłacone z polisy pieniądze pozwolą na zakup nowych przedmiotów w miejsce utraconych.

Szacując wartość nieruchomości, warto również zwrócić uwagę na wzrost cen materiałów budowlanych, z którym mamy do czynienia od kilku lat, a który sprawia, że rosną koszy remontów po szkodach. W tej sytuacji wskazane jest rozważenie zwiększenia sumy ubezpieczenia mieszkania lub domu tak, aby pieniądze wypłacone z polisy po szkodzie pozwoliły na przeprowadzenie remontu.

PZU Dom można kupić zdalnie za pomocą serwisu mojePZU, przez infolinię pod numerem 600 600 601 (opłata zgodna z taryfą operatora), u jednego z 5500 agentów lub w 400 oddziałach PZU w całej Polsce.

11 września ruszyła kampania marketingowa ubezpieczenia, podczas której realizowane będą szerokie działania digital, a także offline w oddziałach PZU, u agentów oraz w prasie. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. W materiałach marketingowych ponownie pojawi się tenisistka Iga Świątek. Kampania potrwa do 12 listopada.

Szczegółowe informacje na temat oferty można znaleźć na stronie: www.pzu.pl/kampania/dom

ŹRÓDŁOPZU