Firmy cenią ubezpieczenie mienia

Young woman in the office
  • Ubezpieczenie majątku firmy jest najbardziej popularne wśród średnich i małych firm – wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla UNIQA.

  • Najważniejszymi rodzajami ubezpieczeń dla MSP jest OC przedsiębiorstwa oraz ubezpieczenie majątku firmy.

  • Zakres ochrony oraz cena to dwa najważniejsze elementy decydujące o wyborze ubezpieczenia przez firmy.

  • UNIQA w ostatnim czasie wprowadziła dwa nowe produkty dla firm.

87 proc. małych firm oraz 92 proc. średniej wielkości firm deklaruje, że posiada ubezpieczenie majątku (z wyłączeniem ubezpieczeń komunikacyjnych) – wynika z badania* przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla UNIQA. Najważniejszymi rodzajami ubezpieczeń dla MSP jest OC przedsiębiorstwa oraz ubezpieczenie majątku firmy. UNIQA wprowadziła w ostatnim czasie dwa nowe produkty dla firm, Twój Biznes Plus, pakiet ubezpieczeń dla MSP oraz OC z tytułu prowadzenia działalności lub posiadania mienia.

Przemysł i budownictwo to branże, dla których ubezpieczenie majątku firmy jest najbardziej powszechne. Posiadanie takiego ubezpieczenia deklarują przede wszystkim przedsiębiorstwa średniej (92 proc.) i małej (87 proc.) wielkości. Najmniej firm mikro – zatrudniających do 9 osób – deklaruje, że posiada ubezpieczenie majątku. Odpowiedzi twierdzącej udzieliło 56 proc. z nich, równocześnie jednak największy odsetek najmniejszych firm nie planuje zakupu takiego ubezpieczenia (36 proc.).

– Skłonność do ubezpieczenia rośnie wraz z wielkością przedsiębiorstwa. Poziom ubezpieczenia tej grupy firm wciąż pozostaje niewystarczający, mimo że oferuje sporo korzyści. W ostatnich latach w Polsce dokonała się ewolucja ofert ubezpieczeń dla MSP. Pakiety stały się bardziej elastyczne i dopasowanie do specyficznych rodzajów ryzyka, uwzględniają formułę all risks oraz assistance – mówi Krzysztof Skarbek, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Sieć Agencyjna UNIQA.

 ARC_UNIQA1.jpg

Najważniejszymi rodzajami ubezpieczeń wśród przedsiębiorstw są OC przedsiębiorstwa oraz ubezpieczenie majątku firmy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. I to bez względu na wielkość firmy, branżę czy region działania w Polsce. W przypadku ubezpieczenia OC przedsiębiorstwa deklaruje tak około jedna trzecia firm z segmentu mikro i MSP. Z kolei ubezpieczenie mienia jest najistotniejsze dla średniej wielkości firm (34 proc.), a najmniej ważne dla mikro (19 proc.). Najmniejsze przedsiębiorstwa wskazują  dodatkowo na OC użytkownika pojazdu (14 proc.). Najmniej istotnym rodzajem ubezpieczenia dla badanych podmiotów jest grupowe ubezpieczenie na życie pracowników. Wskazuje na nie zaledwie po kilka procent badanych w każdej grupie.

– Wyniki naszych badań znajdują odzwierciedlenie w innych badaniach, które pokazują, że ubezpieczenia na życie dla pracowników oferują przede wszystkim najwięksi przedsiębiorcy. Ta tendencja będzie się oczywiście zmieniać. Mniejsze podmioty także dostrzegają potrzebę ochrony pracowników – podkreśla Krzysztof Skarbek. –Wychodząc naprzeciw naszym klientom zaproponujemy wkrótce pracownicze ubezpieczenie dla grup liczących do kilku osób.

 

Agent, broker i znajomi

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika także, że przedstawiciele firm deklarują, że agent ubezpieczeniowy jest najbardziej wartościowym źródłem wiedzy na temat ubezpieczeń i rekomendacji. Wskazuje na niego ponad 50 proc. badanych przedsiębiorstw. Przedstawiciele średniej wielkości firm w dalszej kolejności szukają porady u brokerów (47 proc.), zaś przedstawiciele mikro przedsiębiorstw wśród znajomych i innych osób (47 proc.). Źródła wiedzy na temat ubezpieczeń i rekomendacji nie różnią się istotnie w zależności od regionu Polski.

Sonda wśród mikro, małych i średnich firm przeprowadzona dla UNIQA pokazuje również, że elementem w największym stopniu decydującym o wyborze ubezpieczenia jest zakres ochrony. Deklaruje tak 46 proc. średnich firm, 42 proc. małych i 25 proc. mikro. Nieco mniej istotne są: wiarygodność towarzystwa ubezpieczeniowego oraz wysokość składek.

Elementem branym pod uwagę w drugiej kolejności jest wysokość składki. Znaczenie ceny rośnie wraz z wielkością firmy. Ważna jest dla 38 proc. średnich firm, 35 proc. małych i 26 proc. mikro.

 

 

Dwa produkty dla firm

Krzysztof Skarbek mówi, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią największą grupę firm w Polsce i mają znaczący udział w tworzeniu PKB. Wychodząc naprzeciw tej grupie UNIQA wprowadziła do oferty nowe ubezpieczenie dla MSP – Twój Biznes Plus.

– Dzięki elastycznej konstrukcji i prostocie w określeniu zakresu ochrony i kalkulacji składki nowa propozycja UNIQA, Twój Biznes Plus, jest doskonałym rozwiązaniem także dla mikro przedsiębiorców, którzy tak samo jak większe podmioty potrzebują ochrony ubezpieczeniowej, a ich doświadczenia w definicji potrzeb oraz możliwości finansowych są często znacznie mniejsze – mówi szef sprzedaży agencyjnej w UNIQA.

W ramach ubezpieczenia Twój Biznes Plus przedsiębiorca może zadbać o bezpieczeństwo finansowe chroniąc mienie, a także o majątek firmy od ewentualnych zobowiązań z tytułu wyrządzonych szkód, jak również o zdrowie swoje i swoich pracowników w ramach ubezpieczenia NNW. Zyskuje także darmowe usługi assistance, jak np. sprzątanie po szkodzie, wsparcie w razie awarii sprzętu komputerowego, interwencja m.in. hydraulika, elektryka lub szklarza, interwencja medyczna.

Twój Biznes Plus to nowoczesne ubezpieczenie z unikalnymi klauzulami m.in. ubezpieczenia od upadłości likwidacyjnej, czy utraty czynszu oraz z atrakcyjną składką. W ramach tego produktu UNIQA ubezpiecza również specyficzne ryzyka, np. szklane i ceramiczne okładziny podłóg, kioski i budki handlowe jako jeden z elementów mienia czy też rozchłodzenie towarów w temperaturze do +8⁰C.

sNowy produkt kierujemy do różnej wielkości firm. W celu przyśpieszenia procesu sprzedaży, system podpowiada agentowi zakres ochrony najlepiej dobrany do profilu prowadzonej przez klienta działalności i najlepsze rozwiązania dedykowane dla branż, np.: gastronomia, sprzedaż detaliczna, usługi hotelarskie, usługi związane z ochroną zdrowia, usługi typu auto-serwis, budownictwo. Pierwsze tygodnie sprzedaży już pokazały, że produkt okazał się strzałem w dziesiątkę – mówi Krzysztof Skarbek.  – Jesteśmy przekonani, że wprowadzony właśnie produkt pozwoli nam podwoić wyniki sprzedaży.

Klienci mają do wyboru trzy warianty nowego ubezpieczenia:

  • szybki – dobry dla mikroprzedsiębiorców, posiadających majątek do 1 mln zł i osiągających przychód do 2 mln zł. Ubezpieczenie chroni w razie statystycznie najczęściej występujących zdarzeń, a polisę można zawrzeć w kilka minut. Bez konieczności sporządzania wykazów mienia.
  • pełny – właściciel auto-serwisu, firmy budowlanej czy sklepu znajdzie w tym wariancie dobre zabezpieczenie swojego biznesu. Ten wariant kierowany jest do przedsiębiorców z rocznym przychodem nie przekraczającym 20 mln zł oraz do firm, których wartość majątku nie przekracza 15 mln zł. Oferta jest szyta na miarę. Istnieje możliwość wyboru spośród kilkudziesięciu ryzyk i specjalnych klauzul branżowych.
  • wynajem – możliwość ubezpieczenia osoby fizycznej, która nie prowadzi działalności gospodarczej, ale wynajmuje nieruchomość (np. właściciel kamienicy wynajmuje ją jako pomieszczenia biurowe dla firm) lub najmuje nieruchomość (np. najem magazynu w celu przechowywania mebli).

Innym, nowym produktem w portfelu UNIQA jest OC z tytułu prowadzenia działalności lub posiadania mienia. Przeznaczony jest dla dużych firm, prowadzących działalność usługową lub produkcyjną, zainteresowanych wszechstronnym  zakresem ochrony. Taki właśnie zakres oferowany jest w ramach tego produktu, który wyróżnia się m.in.:

  • jednym z najszerszych na rynku zakresem ubezpieczenia dostępnym w podstawie, w tym rozszerzeniem zakresu ochrony do terytorium Unii Europejskiej,
  • definicją pracownika, która odzwierciedla aktualny model zatrudnienia na rynku,
  • listą klauzul rozszerzających zakres ochrony, według potrzeb klienta.

*Badanie zostało przeprowadzone metodą telefoniczną (CATI) na ogólnopolskiej próbie N=600 wywiadów z przedstawicielami firm. Próba ogólnopolska, reprezentatywna ze względu na branżę (PKD) i alokację geograficzną. Respondentami były osoby mające wpływ na decyzje w zakresie inwestycji i strategicznych kierunków rozwoju firmy (w zależności od wielkości firmy – właściciele, dyrektorzy, managerowie). Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 21 kwietnia – 5 maja 2016 r.

źródło: UNIQA

Exit mobile version