- 4LifeDirect to innowacyjna firma zajmująca się dystrybucją ubezpieczeń na życie, znana z pionierskiej metody sprzedaży bezpośredniej w Polsce
- Operacja jest w pełni zgodna z planem Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, poprawiając profil działalności i rentowność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Generali CEE Holding, spółka matka spółek zależnych Generali w Europie Środkowo-Wschodniej, osiągnęła porozumienie w sprawie zakupu 100% udziałów w 4LifeDirect, firmie zajmującej się dystrybucją ubezpieczeń na życie w Polsce. Przejęcie to stanowi kolejny etap współpracy zapoczątkowanej w 2020 r., w ramach której 4LifeDirect został dystrybutorem ubezpieczeń na życie Generali w Polsce.
Transakcja jest w pełni zgodna ze strategią Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, poprawiając profil działalności i rentowność ubezpieczeń na życie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz umacniając pozycję Grupy w Polsce, która jest rynkiem rozwijającym się.
Przejęcie autorskiego systemu informatycznego 4LifeDirect i ich najlepszej w swojej klasie wiedzy w zakresie analizy danych, stanowi krok naprzód dla Generali CEE w celu przyspieszenia innowacji w zakresie technologii cyfrowych.
Jaime Anchústegui, Generali International CEO, stwierdza: “Transakcja ta podkreśla zaangażowanie Grupy w Polsce i jest w pełni zgodna z planem Generali “Lifetime Partner 24: Driving Growth”, w ramach którego poprawiamy profil naszego biznesu życiowego i ogólną rentowność w Europie Środkowo-Wschodniej”.
Manlio Lostuzzi, Generali International CEE Regional Officer and CEO of Generali CEE Holding B.V., mówi: “4LifeDirect jest wyróżniającą się na polskim rynku platformą sprzedaży bezpośredniej, która dzięki odpowiednio zorganizowanemu call center daje unikalne możliwości sprzedaży ubezpieczeń na życie w tym kanale. Od pandemii obserwujemy wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniami na życie, a kanał direct staje się jej ważnym elementem nie tylko w bezpośredniej relacji z klientami, ale także wykorzystywany jest przez pośredników. Dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie 4LifeDirect, co pomoże nam również w prowadzeniu działalności w Europie Środkowo-Wschodniej”.
Roger Hodgkiss, CEO of Generali Poland, dodaje : “Ważnym powodem, który wpłynął na naszą decyzję o przejęciu 4LifeDirect jest doświadczony, stabilny i kompetentny zespół. Cieszymy się, że staje się on częścią naszej Grupy. Autorski system informatyczny, dopracowywany w czasie, łączy procesy sprzedażowe, posprzedażowe i likwidacji szkód oraz jest zintegrowany z platformą CRM. Dzięki wymianie doświadczeń będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów, oferując im ubezpieczenia na życie tam, gdzie tego oczekują.”
Specjalizująca się w bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń na życie spółka 4LifeDirect działa w Polsce od 2009 roku. W 2020 r., w związku z Brexitem, portfel 80 000 polis na życie został przeniesiony z Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited do Generali Życie TU SA. 4LifeDirect kontynuował obsługę przejętych klientów, stając się w lipcu 2020 r. agentem ubezpieczeniowym Generali Życie. Jako część międzynarodowej grupy 4Life, firma działa w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Katarzyna Jedynak, Dyrektor Zarządzająca 4LifeDirect, wyjaśnia: “Połączenie sił z Generali Polska to dla nas ekscytujący rozdział. Nasz doświadczony zespół jest ważnym elementem tego przejęcia. Cieszymy się, że dołączamy do międzynarodowej i rozpoznawalnej marki, której wartości są spójne z naszymi wartościami. Bardzo ważni są dla nas również ludzie – zespół Generali Polska, z którym już mieliśmy okazję się zżyć i zaprzyjaźnić przez ostatnie lata. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Generali Polska, która z pewnością zaowocuje wzbogaceniem naszej oferty dla klientów i dopasowaniem rozwiązań w zakresie ubezpieczeń na życie do ich zmieniających się potrzeb”.
Transakcja ta nie wymaga żadnej aktywności od dotychczasowych klientów. Wszystkie umowy ubezpieczenia zawarte za pośrednictwem 4LifeDirect pozostają bez zmian. Przejęcie 4LifeDirect podlega zwyczajowym warunkom, w tym wymaga odpowiednich zgód organów regulacyjnych oraz ochrony konkurencji.