Generali prowadzi wiele działań mających na celu pomoc i przyspieszenie procesu likwidacji szkód powstałych w wyniku ostatnich nawałnic.
Wdrożone zostały uproszczone procedury. Część szkód zamykanych jest już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej na podstawie uzyskanych informacji oraz zdjęć przesłanych przez Klienta. W sprawach, których oszacowanie wysokości odszkodowania wymaga obecności reprezentanta Generali, stosowane są również specjalne procedury.
– Likwidatorzy Generali pracują w terenie. Zorganizowaliśmy mobilne biuro działające w województwie wielkopolskim. Dedykowany zespół dokonuje oględzin i wycenia wartość szkody. Ponad 50% przypadków kończy się zawarciem porozumienia z Klientem i wypłatą odszkodowania w ciągu jednego dnia – mówi Jakub Jacewicz, członek Zarządu Generali TU SA.
Zarówno pracownicy Generali, jak i rzeczoznawcy pracują w terenie 7 dni w tygodniu.
Dodatkowo Generali uruchomiło specjalny numer telefonu 81 460 71 81, dla Klientów poszkodowanych w wyniku ostatnich anomalii pogodowych, który jest czynny 7 dni w tygodniu, w dni powszednie od 08.00 do 18.00, w soboty i niedziele od 08.00 do 16.00. Dodatkowo został przygotowany dedykowany adres e-mail: nawalnica@generali.com, na który Klienci mogą przesłać np. dokumentację szkodową, podając numer szkody.
Generali przygotowało również kilka zasad, które pozwolą szybciej wypłacić klientom należne odszkodowania.
Co zrobić, by szybko otrzymać odszkodowanie?
- Wykonaj zdjęcia jeszcze zanim zaczniesz sprzątać teren i wykonywać naprawy nawet tymczasowe.
- Zabezpiecz mienie, by uniknąć powiększenia rozmiaru uszkodzeń.
- Zgłoś szkodę i podaj niezbędne informacje
- Poinformujemy Cię, czy wystarczą Twoje zdjęcia, czy konieczny będzie przyjazd rzeczoznawcy.
- Jeżeli potrzebna jest pilna naprawa, by nie powiększać rozmiaru szkód – poinformuj nas o niej i udokumentuj wszystko zdjęciami.
- Podczas wizyty rzeczoznawcy przekaż wszystkie niezbędne dokumenty oraz podaj numer konta.
- Gromadź wszystkie faktury i paragony niezbędne do udokumentowania wysokości szkody.
– Zrobimy co w naszej mocy, żeby pomóc naszym Klientom, którzy zostali poszkodowani w nawałnicach i jak najszybciej zlikwidować szkodę. Potrzebujemy jednak przy tym ścisłej współpracy z Klientem. Od niej zależy jak szybko wypłacimy odszkodowanie – podkreśla Jakub Jacewicz.