Generali wspólnie z Agentami testują zastosowania Chata GPT

Generali wdrożyło generatywnego Chatbota – Lea, opartego na modelu sztucznej inteligencji, który będzie wspierał agentów w wyszukiwaniu zapisów w ogólnych warunkach ubezpieczeń mieszkań i domów oraz komunikacyjnych. Nowa inicjatywa ma na celu poprawę komfortu pracy agentów, którzy współpracują z Generali.

– Cieszymy się, że dzięki wykorzystaniu zaawansowanego modelu sztucznej inteligencji, mogliśmy udostępnić Chatbota Lea na platformie sprzedażowej Merkury agentom, który skutecznie wspiera ich w codziennej pracy. Jedną z największych zalet Chatbota jest jego intuicyjna obsługa oraz przyjazność dla użytkowników. Dzięki udostępnionemu rozwiązaniu agenci mogą szybciej odpowiadać na najbardziej detaliczne i nieoczywiste pytania klienta, dotyczące produktu.  Jest to krok w naszym dążeniu do ciągłej innowacji i doskonalenia doświadczeń naszych klientów – mówi Sebastian Michałowski, Dyrektor Rozwoju UX i Innowacji w Generali Polska.

Wdrożenie projektu było podzielone na etapy. Początkowo – we współpracy z TUATARA, Generali uruchomiło pilotażowy program, w ramach którego ponad 20 agentów testowało Chatbota Lea.  Następnie nowy Chatbot oparty na generatywnej sztucznej inteligencji został udostępniony wszystkim Agentom, pracującym na platformie sprzedażowej Merkury. Testy rozwiązania potrwają do końca sierpnia, po czym zostanie podjęta decyzja w sprawie dalszego rozwoju tego rozwiązania.

– Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach obsługi klienta ma przed sobą obiecującą przyszłość, przynosząc korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom, poprzez zwiększenie efektywności i poprawę jakości świadczonych usług – dodaje S. Michałowski.

Wirtualny asystent, wykorzystuje technologię dużych modeli językowych (LLM) do analizy i generowania tekstów na podstawie podanych danych wejściowych. System został oparty na architekturze Retrieval Augmented Generation (RAG), z wykorzystaniem modelu GPT-4-Turbo stworzonego przez firmę OpenAI.

ŹRÓDŁOGenerali