Grupa Europa nagrodziła technologiczne talenty

Trzy prace z Politechniki Wrocławskiej wygrały konkurs dla studentów na zaprojektowanie rozwiązań wspierających zdalną sprzedaż ubezpieczeń.

Dwie aplikacje mobilne do sprzedaży polis turystycznych oraz model biznesowy, zwiększający efektywność dystrybucji ubezpieczeń w kanałach cyfrowych – to nagrodzone projekty w konkursie technologicznym dla studentów, zorganizowanym przez Grupę Ubezpieczeniową Europa. Podium zdominowali przedstawiciele Politechniki Wrocławskiej, którzy zajęli na nim wszystkie miejsca.

Za najlepszą pracę komisja konkursowa uznała aplikację mobilną na system iOS przygotowaną przez Stanislau Zamanę. Tym samym zdobył on główną nagrodę w wysokości 20 tys. zł. Drugie miejsce przypadało aplikacji mobilnej do sprzedaży polis turystycznych. Jej autor – Tomasz Przybył – zdecydował się wysłać na konkurs równolegle wersje na systemy Android i iOS. Natomiast trzecie miejsce na podium zajął dwuosobowy zespół w składzie Marcin Koralewski i Magdalena Orłowska. Komisja konkursowa doceniła przygotowany przez nich model biznesowy, którego celem jest zwiększenie efektywności dystrybucji polis przez dodatnie do procesu sprzedażowego dodatkowych, nie powiązanych z ubezpieczeniami usług dla klientów.

Wszystkie nagrodzone prace prezentują wysoką jakość oraz charakteryzują się innowacyjnym i kreatywnym podejściem do tematu sprzedaży ubezpieczeń w kanałach cyfrowych. To nowoczesne i wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klientów rozwiązania, które mogą stać się w przyszłości komercyjnymi produktami

– MÓWI RAFAŁ MOŃKA, DYREKTOR DEPARTAMENTU INFORMATYKI W GRUPIE EUROPA

W ogłoszonym w październiku przez ubezpieczyciela konkursie technologicznym dla studentów zarejestrowało się 16 osób lub zespołów. Grupa Europa postawiła przed nimi dwa zadania do wyboru: stworzenie aplikacji webowej lub mobilnej, korzystającej z API, która będzie mogła być zastosowana w procesie dystrybucji ubezpieczeń/obsługi klientów lub stworzenie modelu biznesowego, wykorzystującego API, z naciskiem na rozwiązania stawiające na sprzedaż ubezpieczeń w Internecie. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 34 tys. zł.

Adresowany do studentów konkurs wpisuje się w strategię Grupy Europa, która kładzie nacisk na innowacyjność i nowe technologie. Ubezpieczyciel szuka nowych sposób na dystrybucje produktów, z naciskiem na wykorzystanie do tego kanałów zdalnych: własnych lub partnerów zewnętrznych.

Przykładem takiego nowego podejścia do sprzedaży polis jest stworzona przez ubezpieczyciela aplikacja mobilna Screenity. To pierwsze na rynku rozwiązanie mobilne, która pozwala w prosty i przyjazny dla klienta sposób ubezpieczyć wyświetlacz telefonu komórkowego. Charakteryzuje się także szerokim zakresem ochrony ubezpieczeniowej.

ŹRÓDŁOTU Europa