Grupa Europa nagrodzona za innowacyjność

Cyfrowa transformacja Grupy Europa została doceniona przez sektor finansowy. Firma zdobyła nagrodę „Najlepszy cyfrowy ubezpieczyciel 2017”.

Podczas VII Wielkiej Gali Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która odbyła się 10 kwietnia, rozdano nagrody dla najlepszych towarzystw ubezpieczeniowych i banków w Polsce. W kategorii „Najlepszy cyfrowy ubezpieczyciel 2017” nagrodę zdobyła Grupa Ubezpieczeniowa Europa.

Kapituła konkursowa doceniła ubezpieczyciela za „wykorzystanie nowoczesnych technologii do skutecznej transformacji biznesu oraz kreowanie nowych trendów rynkowych w zakresie cyfrowych produktów i obsługi klienta”.

Od ponad dwóch lat Grupa Europa realizuje strategie, prowadzącą do transformacji jej modelu biznesowego. W tym celu ubezpieczyciel sięga po nowoczesne technologie i stawia na budowę nowych cyfrowych kanałów sprzedaży. Jednocześnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którym w innowacyjny sposób dostarcza ochronę ubezpieczeniową.

Nagroda „Najlepszy Cyfrowy Ubezpieczyciel 2017” to dla nas ważne wyróżnienie, pokazujące, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju. Na polskim rynku ubezpieczeniowym, zdominowanym przez tradycyjne kanały sprzedaży, z roku na rok przybywa klientów zainteresowanych zakupem ubezpieczenia w nowoczesny, cyfrowy sposób. „Pokolenie Netflixa” to szybko rosnący, wciąż niezagospodarowany segment, czekający na firmę, która odczaruje ubezpieczenia, czyniąc je łatwymi i zrozumiałymi dla każdego. Chcemy, by taką firmą była Europa

– MÓWI MARAT NEVRETDINOV, PREZES GRUPY EUROPA.

Przykładem produktu, który odczarowuje ubezpieczenia jest wprowadzona w styczniu aplikacja mobilna Screenity. Dzięki niej w prosty i przyjazny sposób można ubezpieczyć wyświetlacz telefonu. Produkt oferuje szeroki zakres ochrony, umożliwiający naprawę każdego przypadkowo uszkodzonego telefonu.

Grupa Europa pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami tego typu. W planach jest uruchomienie platformy e-commerce, która zaoferuje nowe podejście do sprzedaży polis w internecie.

W 2017 roku Europa zrealizowała kilka innowacyjnych projektów, otwierających dla ubezpieczeń nowe kanały sprzedaży. M.in. rozpoczęła dystrybucje polis wspólnie z siecią sklepów Lidl (w ramach projektu „Lidl Podróże”) oraz programem lojalnościowym Payback. Jej produkty są także dostępne w aplikacji mobilnej Skycash oraz w ponad 7 tys. bankomatów sieci Euronet i Planet Cash.
ŹRÓDŁOTU Europa