Klienci ERGO Hestii nie czekają na potwierdzenie ubezpieczenia

Od października kierowcy nie muszą mieć przy sobie polisy OC. To z jednej strony wygoda, z drugiej jednak może oznaczać problemy. Niektórzy kierowcy uczestniczący w wypadku drogowym mogą czekać aż 3 dni na zweryfikowanie przez policję, że mają ważne ubezpieczenie. Klienci ERGO Hestii, dzięki nowej formule przesyłania danych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, mogą to potwierdzić w czasie rzeczywistym. Jest to kolejna realizacja w ramach robotyzacji procesów biznesowych w spółce.

Już od połowy grudnia każda umowa ubezpieczenia komunikacyjnego zawarta z ERGO Hestią już po kilku sekundach trafia do Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. ERGO Hestia jako jedna z pierwszych usprawniła mechanizm przekazywania danych, większość zakładów ubezpieczeń nadal przekazuje polisy średnio w ciągu 2-3 dni od daty ich zawarcia.

Teraz klienci posiadający ubezpieczenie ERGO Hestii mogą spokojnie poruszać się pojazdami bez papierowego potwierdzenia zawarcia polisy
– popularnego „kartonika”. W przypadku kontroli pojazdu przez policję weryfikacja ubezpieczenia przebiegnie bez problemu. Ma to istotne znaczenie również przy drobnych kolizjach, przy których wzywanie policji nie jest konieczne, a klient ma możliwość samodzielnej weryfikacji polisy w systemie UFG.

– Uruchomienie nowej formy sprawozdawczości ma wpływ na jakość przekazywanych danych i szybkość ich przekazywania – mówi Robert Tomaszewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Indywidualnych. – Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom rynku i budujemy pozytywny wizerunek, nie tylko ERGO Hestii, ale wszystkich ubezpieczycieli. Procedury, które wprowadziliśmy, są zgodne z najnowszymi wymogami Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego – podkreśla dyrektor Tomaszewski.

Warto dodać, że klienci ERGO Hestii, którzy posiadają indywidualne konto użytkownika (iHestia), mogą samodzielnie pobrać potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia.