MetLife społecznie odpowiedzialny

Działania w zakresie odpowiedzialności społecznej prowadzone przez MetLife zostały ujęte w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” opracowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wśród wymienionych praktyk realizowanych przez firmę znalazł się program MetLife LifeChanger finansowany przez Fundację MetLife. Fundacja powstała w 1976 roku, a jej misją jest zapewnienie społecznościom na całym świecie włączenia finansowego, czyli dostępu do wiedzy ekonomicznej i usług finansowych.

W Polsce wolontariusze, czyli pracownicy i agenci MetLife, współpracują z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, pomagając młodym ludziom w nabywaniu wiedzy i umiejętności, które ułatwią im realizację planów zawodowych. Wolontariusze przygotowują młodzież do wejścia na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości i poruszania się w świecie finansów. W ramach tego projektu realizowane są zajęcia w szkołach, gry edukacyjne, firma gości uczniów podczas Dnia Przedsiębiorczości, w którym pracownicy wyjaśniają funkcjonowanie biznesu.

 – W 2015 roku programem MetLife LifeChanger objęliśmy ponad 700 uczniów z całej Polski. Wierzymy, że dzięki zaangażowaniu naszych wolontariuszy będziemy mogli edukować coraz więcej uczniów – wyjaśnia Ewa Skrzypko, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów i Komunikacji.

Wśród wymienionych w raporcie praktyk, znalazły się również działania firmy skierowane do osób z niepełnosprawnością. W tym zakresie MetLife współpracuje z Fundacją Integracja, publikując w magazynie „Integracja” artykuły o charakterze edukacyjnym na temat produktów ubezpieczeniowych.

Firma wspiera również Radę Pań przy PCK, która za zgromadzone środki organizuje letni wypoczynek dla dzieci z ubogich rodzin.

MetLife współpracuje ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, corocznie przekazując podopiecznym prezenty przygotowane przez pracowników towarzystwa. Podczas letniego kiermaszu zbierane są fundusze na rzecz stowarzyszenia.

Z kolei dzięki współpracy z Fundacją Mam Marzenie, towarzystwo pomogło spełnić ponad 40 marzeń podopiecznych fundacji. W pomoc w spełnianiu marzeń również angażują się agenci oraz pracownicy firmy.

 – Nasi wolontariusze, spotykając się z chorymi dziećmi przekazują im sfinansowane przez MetLife marzenia oraz firmowe upominki. Pracownicy wsparli również akcję zbierania zabawek dla pacjentów dziecięcych szpitali z okazji Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia. – dodaje Ewa Skrzypko. – W poprzednich latach ponad 150 wolontariuszy zasadziło 140 drzewek na terenie Hospicjum dla dzieci „Nadzieja” w Toruniu. Firma ufundowała też łóżko rehabilitacyjne a także zewnętrzne ławki, aby podopieczni i pracownicy hospicjum mogli wypoczywać na świeżym powietrzu. Drugie łóżko zostało ufundowane ze środków prywatnych agentów i pracowników, zebranych podczas akcji pomocy Hospicjum. Corocznie finansujemy również bieżące potrzeby Hospicjum.

MetLife od wielu lat wspiera turnieje szachowe organizowane przez Fundację Szachową im. gen Kazimierza Sosnkowskiego i Polski Związek Szachowy. Wsparcie działań edukacyjnych dla dzieci i młodzieży wpisuje się w misję towarzystwa a szachy i wartości, które ta gra promuje, takie jak logiczne, strategiczne myślenie czy postępowanie według zasad fair-play, są spójne z wartościami firmy.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zbiera działania firm w zakresie CSR z danego roku. W ten sposób powstaje największy w Polsce przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego.

źródło: MetLife TUnŻiR S.A.