Msg life z powodzeniem realizuje od zeszłego roku cykl spotkań pod nazwą „Laboratorium inspiracji msg life”. Celem spotkań jest zainspirowanie uczestników do kreowania nowych sposobów sprzedaży ubezpieczeń na życie na rynku, na którym warunki dyktuje klient i nowe technologie.
W Warszawie 12 maja spotkali się uczestnicy trzeciej edycji „Laboratorium inspiracji msg life”. Spotkania organizowane są bezpłatnie i skierowane są do osób zajmujących się strategią i dystrybucją ubezpieczeń na życie.Zainteresowanie Laboratorium rośnie z każdą kolejną edycją, co pokazuje, że rynek poszukuje nowych, ciekawych rozwiązań oraz jest zainteresowany doświadczeniami innych krajów europejskich. Mamy stałych uczestników, przedstawicieli największych towarzystw ubezpieczeń na życie w Polsce, którzy są z nami od samego początku, ale nie brakuje także nowych uczestników przybywających z każdą edycją – mówi Marcin Pietraszko, dyrektor zarządzający msg life Poland.
Tematem majowego spotkania była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jakie produkty życiowe oferować klientom w dzisiejszych czasach? Refleksjami i wiedzą na ten temat podzielili się z uczestnikami spotkania Marcin Pietraszko, dyrektor zarządzający msg life Poland oraz Frank Genheimer, dyrektor zarządzający New Insurance Business GmbH, aktuariusz i ekspert znający rynki ubezpieczeniowe krajów niemieckojęzycznych.
Gościem specjalnym spotkania była Teresa Rosati, znana polska projektantka mody.
Czego oczekują dzisiejsi klienci
Obecnie klient jest w centrum uwagi, dlatego kluczem jest zrozumienie jego indywidualnych potrzeb i preferencji. Produkty muszą spełniać warunki użyteczności dla klienta, być szyte na miarę klienta, a nie sprzedaży. Trzeba pamiętać, że ubezpieczenia życiowe to produkty szczególnego zaufania, stąd oferowany klientowi produkt musi być adekwatnym ekonomicznie świadczeniem, charakteryzującym się wyważoną ceną i ryzykiem inwestycyjnym.
Doświadczenie z rynków niemieckojęzycznych
Podobną ocenę sytuacji przedstawił podczas spotkania niemiecki gość, Frank Genheimer. Jego zdaniem obecni ubezpieczyciele życiowi powinni zwrócić uwagę na doświadczenia z branży z przeszłości i nie podążać na ślepo za każdym aktualnie modnym trendem produktowym, a ofertę produktową maksymalnie upraszczać i dostosowywać do indywidualnych potrzeb klienta. Zdaniem Franka Genheimera nieunikniona i szybka cyfryzacja ubezpieczeń na życie oraz personalizacja produktów, to kluczowe czynniki pozwalające unowocześnić ofertę i sprzedaż ubezpieczeń na życie.
Produkt dobrze skrojony. Jak w dzisiejszych czasach trafić do serca klienta?
Teresa Rosati, gość specjalny Laboratorium, dzieliła się z uczestnikami spotkania doświadczeniem ze swojej branży i relacją „projektantka – klient”. Te, tylko pozornie, dwa różne światy – branżę ubezpieczeniową i branżę modową, łączy właśnie klient, jeśli tylko słucha się jego potrzeb i preferencji. Obiektem, na którym skupia się projektantka, jest kobieta. Teresa Rosati przyznala, że nigdy nie proponuje swoim klientkom wszystkiego, co najnowsze w danym sezonie, ale oferuje takie rozwiązania i projekty, w których kobieta czuje się najlepiej, komfortowo i atrakcyjnie.
Kolejne spotkanie z cyklu „Laboratorium inspiracji msg life” już jesienią.
źródło: msg life