Nationale-Nederlanden po raz kolejny zapuści wąsy wraz z Movember Polska

Nationale-Nederlanden kolejny rok z rzędu wspiera kampanię Movember Polska, której czwarta edycja rozpoczyna się w listopadzie. Jej celem jest nagłośnienie kwestii profilaktyki nowotworowej wśród mężczyzn. Symbolem akcji są wąsy. Przy wsparciu towarzystwa ubezpieczeniowego, w całym kraju realizowane będą bezpłatne badania USG jąder. Nationale-Nederlanden ufunduje je również swoim pracownikom.

Po pierwsze profilaktyka

Nationale-Nederlanden od lat wspiera temat profilaktyki zdrowotnej oraz, we współpracy z licznymi partnerami społecznymi, zachęca do badań profilaktycznych i zdrowego stylu życia. – I o ile ostatnie lata pokazują, że świadomość kobiet w tym temacie znacznie wzrosła, to z panami wciąż bywa różnie. Według naszego raportu „Miej serce do zdrowia” co prawda 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, ale tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Tymczasem aż 41 proc. Polaków obawia się, że poważna choroba lub wypadek sprawią, że będą ciężarem dla bliskich. Chcemy przekonać mężczyzn, że zamiast się bać, lepiej przygotować się na nieprzewidziane i trudne sytuacje, jak choćby zachorowanie na nowotwór – dodaje.

Movember w Polsce i na świecie

Movember Polska jest częścią międzynarodowej kampanii zachęcającej mężczyzn do profilaktyki. Movember, to zlepek dwóch angielskich słów: moustache i November. Akcja polega na zapuszczaniu w listopadzie wąsów, które prowokują do dyskusji – rozmowy o raku jąder i prostaty, by uświadamiać panom, ale też ich partnerkom, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia. Na całym świecie akcję tę wspierało i wspiera wiele znanych osób. Wśród nich znaleźli się Nick Offerman, Jude Law czy Brad Pitt. Ambasadorami tegorocznej kampanii w Polsce są piłkarze ręczni grający w drużynach PGNiG Superligi.

Bezpłatne badania dla mężczyzn

W ramach akcji mężczyźni będą mogli wykonać bezpłatne badanie USG jąder. Będą one możliwe, dzięki zaangażowaniu partnerów akcji, w tym Nationale-Nederlanden. Firma umożliwi również przeprowadzenie takich samych badań swoim pracownikom. – Rak jądra dotyka głównie mężczyzn między 14 a 34 rokiem życia. Rak prostaty po 45 roku życia. I chociaż nowotwory są jedną z najczęstszych przyczyn śmierci mężczyzn w Polsce, to mówienie o nich, a zwłaszcza o tych atakujących okolice intymne, jest tematem tabu. Osiągnięcia współczesnej medycyny, zaawansowana diagnostyka i obrazowanie na nic się jednak nie zdadzą bez wiedzy na temat wczesnego wykrywania nowotworów – mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, organizator polskiej edycji akcji Movember Polska. Tymczasem wcześnie wykryty nowotwór jąder jest w 99 proc. uleczalny.

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:  

  • 02.11. – SkyTower, Wrocław
  • 04.11. – Galeria Sfera, Bielsko-Biała
  • 10.11. – Galeria Bronowice, Kraków
  • 12.11. – Tarasy Zamkowe, Lublin
  • 19.11. – Galeria Malta, Poznań
  • 19.11. – Odrzańskie Ogrody, Kędzierzyn-Koźle
  • 22.11. – Hala Koszyki, Warszawa
  • 24.11. – Pasaż Łódzki, Łódź
  • 26.11. – Centrum Handlowe Batory, Gdynia
  • 28 i 29.11. – CNTI UE, Katowice

Dodatkowe szczegóły na temat tegorocznej akcji można znaleźć na stronie www.movember.org.pl oraz profilu na Facebooku Movember Polska.

ŹRÓDŁONationale-Nederlanden