Skala występowania nowotworów w Polsce to problem nie tylko zdrowotny, ale także społeczny. Szacuje się, że obecnie ponad 1,17 mln Polaków mierzy się z tą chorobą. Mając na uwadze te zatrważające statystyki, Nationale-Nederlanden wystartowało z nową kampanią, która ma skłonić Polaków do podjęcia działań z zakresu profilaktyki finansowej. Ubezpieczyciel będzie prowadził działania promocyjne od 8 maja w telewizji, Internecie i social mediach. Kampania w telewizji, obejmująca spoty, potrwa do 28 maja, natomiast aktywności w digitalu będą kontynuowane do 18 czerwca.
Nationale-Nederlanden od wielu lat angażuje się w liczne akcje edukacyjne na temat profilaktyki chorób onkologicznych. Teraz firma ruszyła z nową kampanią, której celem jest zachęcenie Polaków do zabezpieczenia się na wypadek choroby nowotworowej. W telewizyjnym spocie marka, która jest ekspertem w dziedzinie ubezpieczeń na wypadek nowotworu, mówi o produkcie, który może być realnym wsparciem w przypadku zachorowania.
– Jako marka od lat deklarujemy, że o tym, co ważne, mówimy wprost. W naszej najnowszej kampanii nie jest inaczej. Po raz kolejny zachęcamy Polaków do tego, aby zadbali o profilaktykę finansową i odpowiednio się zabezpieczyli, tym razem na wypadek chorób nowotworowych – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden – i dodaje – Teoretycznie wszyscy wiemy, że warto pomyśleć o tym zawczasu. Z badań, przeprowadzonych na nasze zlecenie, wynika jednak, że jedynie 32 proc. Polaków ma wykupione indywidualne ubezpieczenie zdrowotne, a co piąta osoba nigdy nie zastanawiała się nad potrzebą jego posiadania. Tymczasem warto pamiętać, że taki produkt to nie tylko wypłata świadczenia, ale także pomoc w umówieniu dodatkowych badań czy znalezieniu najlepszych specjalistów, którzy wesprą nas w powrocie do zdrowia.
Spot wizerunkowo-produktowy, przygotowany na potrzeby kampanii, pokazuje silną relację na linii rodzic-dziecko. Marka przekazuje głos nastolatce, która w bezpośredni, zaczepny sposób daje rodzicom do myślenia. Szczera, czasem wręcz bezczelna, wypowiedź dziecka – choć może być ciężka do przyjęcia – ma nieocenioną wartość. Jest nią czysta intencja, prawdomówność i pełna transparentność w przekazie uczuć i emocji.
– Poprzez nasz spot chcemy w dosadny sposób uświadomić rodzicom, jak istotne jest, szczególnie z perspektywy ich dzieci, aby zadbali o siebie i zabezpieczali swoją przyszłość. Zwłaszcza, że jak wynika ze wspomnianego już badania, zdecydowana większość dorosłych zazwyczaj rozmawia z dziećmi o ich bieżących sprawach, natomiast unika podejmowania tematów dotyczących emocji czy też różnych problemów – w tym zdrowotnych lub finansowych. Dlatego zdecydowaliśmy się w kampanii pokazać osobom dorosłym, że ich dzieci również potrafią zaskoczyć poziomem swojej wiedzy, elokwencją czy też trafnością oceny różnych sytuacji życiowych – dodaje Marta Maszewska-Danielewicz.
Działania promocyjne będą prowadzone od 8 maja. Kampania w telewizji potrwa do 28 maja, natomiast w digitalu do 18 czerwca. Projekt został zrealizowany we współpracy z agencją Brasil. Za przygotowanie materiałów video odpowiada natomiast agencja filmowa Prime Time. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Wavemaker.