Klienci Nationale-Nederlanden mogą już korzystać z mojeID przy zakupie polisy ubezpieczeniowej. Zdalna weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem usługi zarządzanej przez KIR sprawia, że proces identyfikacji tożsamości podczas zakupu polisy stał się przyjazny i bezpieczny. To pierwsze wdrożenie rozwiązania KIR w sektorze ubezpieczeniowym związane z identyfikacją klienta podczas zakupu polisy. W pierwszej połowie roku Nationale-Nederlanden udostępniło swoim klientom usługę KIR do weryfikacji tożsamości w usłudze n-serwis – zarówno do rejestracji, jak i odzyskiwania dostępu do konta.
– Praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania gospodarki obserwujemy rosnącą dostępność usług zdalnych. Aby możliwe było bezpieczne korzystanie z nich, potrzebne jest sprawdzone narzędzie umożliwiające potwierdzanie tożsamości użytkownika online. Taką funkcję pełni usługa mojeID. Elektroniczna identyfikacja jest warunkiem sprawnego przenoszenia procesów do świata cyfrowego. W efekcie współpracy z Nationale-Nederlanden, mojeID może przyczynić się do poszerzenia zakresu usług dostępnych w wersji cyfrowej – podkreśla Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.
– Jeszcze przed ogłoszeniem pandemii, wiele działań prowadzonych w Nationale-Nederlanden nakierowanych było na digitalizację procesów sprzedażowych i obsługowych. Pojawienie się koronawirusa tylko przyspieszyło nasze prace w tym zakresie. Zależy nam, aby dostarczać klientom i pracownikom wygodne i intuicyjne narzędzia, a współpraca z Krajową Izbą Rozliczeniową jest jedną z odpowiedzi na te plany i założenia. Widząc, z jakim entuzjazmem nasi klienci podchodzą do cyfrowych rozwiązań, jesteśmy przekonani, że udostępniona właśnie możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości za pomocą mojeID w procesie zakupu polisy, zostanie przez nich dobrze przyjęta – mówi Grzegorz Cugier, Menedżer ds. Produktów i Procesów Online z Nationale-Nederlanden.