Nowa oferta bancassurance sygnalizuje rozwój rynku ubezpieczeń w Angoli

Sol Seguros otworzy placówki w 18 prowincjach, oferując ubezpieczenia mieszkańcom obszarów wiejskich. Głównym partnerem technologicznym przedsięwzięcia będzie TIA Technology.

Sol Seguros jest nowym podmiotem na rynku produktów bancassurance, który w styczniu 2018 r. rozpocznie działalność w Angoli. W całym kraju powstanie 200 placówek Banco Sol, w których podstawową platformą technologiczną będzie TIA Technology. Jest to sprawdzone rozwiązanie do obsługi bancassurance, które pozwoli zaoferować klientom Banco Sol indywidualne ubezpieczenia na życie i inne.

Dyrektor Sol Seguros Antonio Teixeira powiedział: „Bliskość i wygoda są bardzo ważne dla klientów tutaj w Angoli. Najlepiej, jeśli placówka banku, oferująca usługi finansowe i ubezpieczeniowe, jest dostępna na piechotę. Rozwiązanie TIA daje nam dostęp do danych klientów banku i pozwala zaoferować im indywidualne produkty w przystępnej dla nich cenie”.

Wschodzący rynek ubezpieczeń

Rynek ubezpieczeń w Angoli jest daleki od nasycenia, wystarczy więc działać sprawnie i wykorzystywać nadarzające się szanse, by odnieść duże korzyści. Usługi bancassurance jako model dystrybucji oferują firmom prosty sposób na sprzedaż produktów ubezpieczeniowych dzięki wykorzystaniu istniejących relacji między potencjalnymi klientami i bankiem.

„Modele biznesowe bancassurance łatwiej się wdraża, szczególnie na wschodzących rynkach ubezpieczeń”, mówi Tian Horn, dyrektor zarządzający TIA w Afryce. „Musimy jednak być elastyczni. Pokazaliśmy, że system TIA może być wdrożony szybko i niezawodnie, oferując ubezpieczycielom więcej niż tylko ogólną platformę technologiczną. Nasze rozwiązania dają się dostosować do najrozmaitszych potrzeb klientów. Jest to kluczowa kwestia dla rozwoju rynków wschodzących, nie tylko w Angoli, ale i na całym świecie”.

Szybki proces wdrażania

Otwarcie nowych placówek Sol Seguros zaplanowano na styczeń 2018 r. i trzeba było wybrać metodę wdrożenia, która byłaby szybka i jednocześnie gwarantowała jakość. Zdecydowano się zatrudnić zespół ekspertów ze współpracującego z TIA Center of Excellence (CoE) Deloitte. „Zbadaliśmy lokalny rynek i uznaliśmy, że inni wykonawcy nie są w stanie odpowiednio zabezpieczyć implementacji”, stwierdził Teixeira. „TIA i Deloitte dysponują doświadczeniem i działają szybko, mamy więc pewność, że uda się uruchomić solidne i inteligentne rozwiązanie w planowanym terminie w styczniu”.

ŹRÓDŁOSol Seguros