Rok Piotra Zadrożnego jako prezesa TUZ TUW

Mija rok odkąd Piotr Zadrożny został wybrany na prezesa zarządu TUZ Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Od tego czasu firma przeszła gruntowne zmiany kadrowe, organizacyjne, produktowe, sprzedażowe i likwidacyjne. Ich pierwsze efekty dostrzegają już zarówno klienci, jak i współpracujący z nią agenci, a także cały rynek.

Dwanaście miesięcy temu funkcję prezesa TUZ TUW powierzono Piotrowi Zadrożnemu. Wcześniej pracował w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, gdzie łączył funkcje dyrektora ds. ekonomicznofinansowych zakładów ubezpieczeń i koordynatora prac zespołów ds. podatków, finansów, ubezpieczeń na życie oraz działu zarządzania informacją. Doświadczenie zawodowe zdobywał w grupie Citibanku, Amplico Life i MetLife. W Amplico Life pełnił funkcję dyrektora ds. optymalizacji procesów biznesowych. W MetLife był m.in. członkiem zarządu i dyrektorem ds. operacji i administracji (CAO).

Gdy obejmował stanowisko prezesa zarządu TUZ TUW, firma miała trudności z utrzymaniem rentowności portfela, prawidłową obsługą procesów likwidacji szkód, a także braki kadrowe. W ciągu zaledwie roku udało jej się przejść przemianę, która już niebawem pozwoli jej konkurować na równi ze średniej wielkości zakładami ubezpieczeń w Polsce. TUZ TUW ma bowiem ambicje, by skutecznie zaistnieć wśród firm o podobnym udziale rynkowym. Celem w ostatnich miesiącach było także zoptymalizowanie wymogów kapitałowych i uzdrowienie portfela.

„Rok temu mieliśmy przed sobą wiele wyzwań. Konieczne do przeprowadzenia zmiany
wymagały nowego spojrzenia, a także nowych ludzi na pokładzie. Gdy osiągnęliśmy pierwsze
efekty, chcemy przystąpić do walki o swój kawałek rynku w segmencie klienta indywidualnego”– mówi Piotr Zadrożny, prezes zarządu TUZ TUW.

Dotychczas TUZ TUW udało się między innymi uporządkować działalność w pięciu najważniejszych obszarach: kadrowym, organizacyjnym, produktowym, sprzedażowym i likwidacyjnym. Na polu kadrowym firma postawiła na profesjonalizm. Zbudowała zespół fachowców w dziedzinie ubezpieczeń, którzy wnoszą do niej wartość dodaną i z powodzeniem mogą być jej wizytówką.

Zadowolenie klientów będzie wynikiem gruntownych zmian w procesach funkcjonowania firmy. Już dziś na polu obsługi zaszły zauważalne zmiany, jak choćby błyskawiczna poprawa działania dwóch infolinii: assistance i likwidacji szkód. Rozpoczęto unowocześnianie oferty produktowej. Świadczone usługi mają stać się wizytówką TUZ TUW, jako profesjonalnego dostawcy rozwiązań ubezpieczeniowych dla klienta indywidualnego, jego rodziny oraz firmy. W ślad za tym poszła reorganizacja pionu sprzedaży. Dziś opiera się ona na efektywnie zarządzanej współpracy z sieciami multiagencyjnymi.

Ostatnim, ale równie ważnym polem było dostosowanie procesu likwidacji szkód do rynkowych standardów. Dzięki temu z jednej strony rośnie zadowolenie klientów, z drugiej – poprawie ulega efektywność zarządzania kosztami. Każda realizowana obecnie zmiana jest ściśle podporządkowana budowaniu jakości biznesowej i stabilności finansowej.

„Dziś TUZ TUW ma zespół kompetentnych ludzi i organizację w pełni kontrolującą realizowane procesy. Otwieramy też nowy rozdział w sprzedaży. Zmieniamy produkty, procesy operacyjne , procesy kontrolne, udoskonalamy likwidację szkód” – mówi Piotr Zadrożny.

Do składu zarządu wszedł Radosław Różański. To menedżer z wieloletnim stażem w ubezpieczeniach. Karierę w branży rozpoczynał 18 lat temu. Przeszedł od najniższych szczebli sprzedaży, do stanowisk kierowniczych. Ostatnio był dyrektorem sprzedaży w HDI Asekuracja oraz HDI-Gerling Polska. Specjalizuje się w reorganizacjach i budowaniu nowych struktur sprzedaży, zwiększaniu efektywności oraz kreowaniu nowych rozwiązań dla organizacji.

„Zmiany wprowadzane przez TUZ inni gracze na rynku mają już dawno za sobą. Musieliśmy je jednak przeprowadzić z myślą przede wszystkim o klientach i przyszłym rozwoju firmy. Chcieliśmy dostosować się do standardów rynkowych” – podsumowuje Piotr Zadrożny. TUZ TUW jest i pozostanie ubezpieczycielem z kapitałem krajowym, ufundowanym w zdecydowanej większości przez jednego inwestora. Od początku funkcjonowania firmy był on silnie zaangażowany w udoskonalanie jej funkcjonowania i brał odpowiedzialność za przestrzeganie zasad obowiązujących na rynku ubezpieczeniowym. Firma chce też pozostać w grupie graczy o mniejszej skali, ale wyróżniających się ofertą i jakością obsługi.

ŹRÓDŁOTUZ TUW