Pracownicy i agenci Allianz ustanowili dwa nowe rekordy świata biegając dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Od 2 maja do 30 lipca 2016 r. ponad 12 000 pracowników i agentów Allianz, w tym 214 z Polski, biegało w szczytnym celu, w ramach globalnej inicjatywy Allianz World Run (AWR). Uczestnicy biegu ustanowili dwa nowe rekordy świata w kategoriach: „najdłuższy zespołowy bieg na odległość w ciągu 90 dni” oraz „najdłuższa linia zdjęć ”- z 8470 zdjęciami, których długość miała 1225 metrów.

Allianz World Run to nie tylko sportowa rywalizacja, ale również działania na rzecz potrzebujących dzieci ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, z którym Allianz SE podpisał dzisiaj w Monachium globalne partnerstwo. Zakłada ono współpracę na najbliższe lata.
W związku z rekordową ilością przebiegniętych kilometrów Grupa Allianz przekaże 600 tysięcy euro i sfinansuje 12 programów edukacyjnych, realizowanych przez Stowarzyszenie na całym świecie. Dzięki zaangażowaniu polskich biegaczy Allianz Polska nawiązał współpracę z SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Oprócz darowizny firma wspiera organizację również wolontariatem.

W Allianz World Run wzięło udział 95 drużyn z 50 krajów z całego świata. Polska znalazła się na 10. miejscu spośród wszystkich drużyn biorących udział w tej globalnej inicjatywie. Pracownicy i agenci Allianz przebiegli łącznie 1 381 178 kilometrów, co oznacza, że obiegli cały świat dookoła 34 razy. Wśród biegaczy 47,77% to kobiety, a 52,23% to mężczyźni. W tym czasie miejsce odbyło się 197 978 treningów, podczas których spalono 92 477 452 kalorii. Pracownicy i agenci Allianz w Polsce przebiegli łącznie 32 937 kilometrów, odbywając 3447 biegów. Najlepsi zawodnicy w Polsce to Błażej Wiatrowski (90 biegów, 2114 km), Kamil Rączkowski (64 biegi, 1278 km), Gosia Dalkowska (80 biegów, 1108 km).

 – Allianz World Run to jedna z kluczowych inicjatyw firmy łączących wspieranie zaangażowania i pasji pracowników z naszymi działaniami na rzecz społeczeństwa. Jesteśmy dumni z tego, że w tym globalnym projekcie biegający pracownicy i agenci Allianz Polska znaleźli się w pierwszej dziesiątce najlepszych drużyn świata na 95 rynków biorących w niej udział – powiedziała Katarzyna Borucka, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Allianz Polska.

Współpraca ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce to jedna z wielu inicjatyw podejmowana przez Allianz i wpisująca się w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej, będącej integralną częścią strategii Grupy Allianz w Polsce i na świecie.