Pasażer ma zapewnioną ochronę już od momentu wyjścia z domu, aż do powrotu. W razie zachorowania na COVID-19 ubezpieczyciel pokryje koszty leczenia oraz wypłaci świadczenie za pobyt w szpitalu. Ochroną objęty jest również bagaż, który do tej pory w takich wypadkach często pozostawiany był bez opieki na lotnisku czy w hotelu.
Polisa zadziała także w sytuacji, gdy podróżny będzie zmuszony odwołać swój lot z powodu zachorowania na COVID-19 lub konieczności odbycia kwarantanny. W takiej sytuacji PZU pokryje poniesione już koszty związane z planowaną podróżą.
– Zaufanie, jakim się cieszymy, to nie tylko powód do dumy, ale także zobowiązanie. W PZU nieustannie pracujemy nad tym, by sprostać zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów. Ochrona na wypadek zachorowania na koronawirusa lub odwołania podróży spowodowanego infekcją COVID-19 lub kwarantanną, jest naszą odpowiedzią na potrzeby podróżnych LOT-u w obecnej sytuacji pandemicznej – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.
– Ubezpieczenie obejmujące nagłe zachorowanie na COVID-19 zapewnia pasażerom leczenie w razie podróży. W przypadku ubezpieczenia anulowania podróży obejmuje odwołanie podróży z powodu zachorowania na COVID-19 lub obowiązku poddania się kwarantannie Z myślą o naszych pasażerach konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, także w zakresie ubezpieczeń. Dzięki strategicznej współpracy z naszymi partnerami możemy zaoferować pasażerom ubezpieczenie dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. – mówi Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych LOT.
W ramach współpracy z PZU pasażerowie LOT-u mogą korzystać z trzech wariantów ubezpieczenia. W zależności od wybranego zakresu ochrony, polisa zapewni m.in. zwrot kosztów biletu lotniczego, pokrycie wydatków medycznych nawet do 500 tys. zł, zwrot opłat za transport w nagłych przypadkach lub rekompensatę w przypadku skrócenia podróży. W zależności od rodzaju ubezpieczenia, PZU chroni do momentu rozpoczęcia podróży (w ubezpieczeniu anulowania podróży) lub od wyjścia z domu do czasu powrotu do domu z podróży (w ubezpieczeniu podróżnym bez anulowania podróży). Możliwe jest także wykupienie polisy kompleksowej, zapewniającej ochronę w zakresie wszystkich wymienionych zdarzeń.
Ubezpieczenie obejmujące nagłe zachorowania na COVID-19 lub obowiązek poddania się kwarantannie jest dostępne w ramach wszystkich połączeń w ofercie LOT-u, z wyłączeniem kierunków, które w wyniku sytuacji epidemicznej zostaną wskazane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych jako niewskazane do podróżowania za wyjątkiem niezbędnych przypadków.
Polisę można kupić razem z biletem lotniczym lub w późniejszym terminie, zarządzając rezerwacją biletu na stronie lot.com.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://www.lot.com/pl/pl/ubezpieczenie-podrozne