Badanie Prudential Family Index* pokazuje, że ponad połowa osób chętnie skorzystałoby z porady przy zakupie ubezpieczenia na życie. Dlaczego chętnie skorzystalibyśmy z porady? Żyjemy przecież w XXI wieku, w dobie Internetu, nowoczesnych technologii i coraz więcej rzeczy możemy kupić samodzielnie. Po co nam właściwie agent? Może to wynikać z postrzegania kategorii ubezpieczeń – jako skomplikowanej. Z jednej strony chętnie skorzystalibyśmy z profesjonalnej porady agenta, z drugiej zaś boimy się tego typu spotkania. Z czego więc wynikają nasze obawy?
Badanie Prudential Family Index* pokazuje, że ponad połowa osób w wieku 25-45 lat (59%) chętnie skorzystałoby z porady agenta ubezpieczeniowego. Polacy w przeważającej większości chcą zasięgnąć darmowej porady profesjonalisty. Grupę poszukujących porady w większym stopniu stanowią mężczyźni oraz osoby (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) z wyższym wykształceniem. Warto zastanowić się dlaczego potrzebujemy pomocy agenta? Przecież żyjemy w XXI wieku, w dobie Internetu i większość zakupów z powodzeniem realizujemy samodzielnie. Może to wynikać z postrzegania kategorii ubezpieczeń jako skomplikowanej, tym bardziej w przypadku ubezpieczeń na życie. Potrzebujemy porady w istotnych kwestiach dotyczących rodziny i jej długoterminowej przyszłości. Z drugiej strony wśród chętnych by zasięgnąć porady profesjonalisty, aż 2/3 z nich obawia się takiego spotkania. Z czego to wynika? Według wyników Badania Prudential Family Index obawiamy się sytuacji, w której będziemy się krępować odmówić (67%), albo, boimy się, że agent chce nam „wcisnąć” ubezpieczenie, którego de facto nie potrzebujemy (59%).
„W Prudential zdajemy sobie sprawę, że dla Klientów kategoria ubezpieczeń na życie to trudny i skomplikowany temat. Doskonale rozumiemy, że nasi Klienci potrzebują porady i wsparcia. Od początku działalności, od 1848 roku Prudential kładł nacisk na osobisty kontakt z Klientem. Przedstawiciele firmy nie są szkoleni na zwykłych agentów, sprzedawców polis, są konsultantami, którzy wspierają . Przez ponad 170 lat naszej historii, przedstawiciele Prudential stali się symbolem opiekuna, przyjaciela domu, a niejednokrotnie nawet członka rodziny. „Człowiek z Pru” to rękojmia Towarzystwa stojącą u podstaw sukcesu Prudential.” – mówi Sławek Bełz Dyrektor Sieci Własnej w Prudential Polska.
„Man from the Pru” to potoczna i popularna w Wielkiej Brytanii nazwa przedstawicieli firmy. Jak zrodził się pierwowzór ikony Prudential? Wszystko zaczęło się od Freda Sawyera, konsultanta Prudential z Hextable w hrabstwie Kent. Niezwykle sympatyczny, profesjonalny i obdarzony doskonałą prezencją agent Prudential to wzorzec „Man from the PRU”. W 1949 roku firma zdecydowała się na kampanię reklamową inspirowaną wyglądem i postawą Freda Saweyra. Życzliwy, otwarty i chętny do pomocy pan w idealnie skrojonym garniturze, z kapeluszem na głowie i teczką w ręce zostaje ochrzczony mianem „Man from the Pru”, czyli „Człowiekiem z Pru” („Pru”- bo tak w skrócie firmę nazywają Brytyjczycy). Współczesny „Man from the Pru” swoim działaniem i postawą pracuje zgodnie z ideą firmy: „Od 1848r staramy się robić więcej niż inni, bo dla kogoś może to znaczyć wszystko”. Współcześni przedstawiciele Prudential nie tylko posiadają doskonałą znajomość rynku ubezpieczeniowego, warunków polis, ale również potrafią dobrze rozpoznać potrzeby Klienta. Podczas analizy potrzeb w przystępny sposób dopasują właściwe rozwiązanie do potrzeb Klienta. Zwracają jednocześnie uwagę, czy Klient może sobie pozwolić na proponowane rozwiązanie nie tylko teraz, ale także w przyszłości. Konsultantowi Prudential obce jest podejście namawiania Klienta do rozwiązania, którego ten nie potrzebuje. Współcześni „Men from the Pru” nie tylko pomogą w chwili zakupu, są też do dyspozycji w trakcie trwania polisy, a co najważniejsze są z Klientem w „chwili prawdy”, czyli gdy Klient znalazł się w trudnej sytuacji i najbardziej potrzebuje wsparcia. Codzienna praca konsultantów Prudential jest odzwierciedleniem wartości firmy takich jak roztropność, uczciwość, umiejętność przewidywania i ludzkiego podejścia.
„Współcześni „Men from the Pru” w nowoczesny, cyfrowy i bezpieczny sposób kontynuują legendę historycznego pierwowzoru „Człowieka z Pru”. Empatia, profesjonalizm czy ludzkie podejście to cechy konsultantów firmy, które stanowią kwintesencję filozofii Prudential, spuściznę historyczną i odzwierciedlają wartości firmy. Od lat wspieramy naszych Klientów. Doskonale rozumiemy, że dla większości z nich ubezpieczenia na życie to skomplikowany temat, dotyczących delikatnych kwestii jak np. śmierć, czy choroba. Patrząc na wyniki Badania Prudential Family Index* cieszy nas wysoki odsetek Klientów, którzy deklarują potrzebę spotkania z profesjonalistą. Mamy nadzieję, że po pierwszym spotkaniu z konsultantem Prudential Klienci będą mieli satysfakcje świadomego i dobrego wyboru.” – mówi Sławek Bełz Dyrektor Sieci Własnej w Prudential Polska.