Co trzeci Polak szuka alternatywy dla niskooprocentowanych lokat bankowych Rozwiązaniem może być prosty serwis do inwestowania online

Polacy są coraz bardziej świadomi, że niskie oprocentowanie depozytów bankowych zostanie z nimi na dłużej. Aż 46% uważa, że w ciągu najbliższych 5 lat przeciętne odsetki od lokat utrzymają się na poziomie ok. 1% rocznie lub spadną – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Avivy. Co trzecia osoba zamierza więc szukać innej formy lokowania swoich oszczędności. Część z nich patrzy w stronę funduszy inwestycyjnych, jednak dostępna oferta jest zbyt skomplikowana. Aviva usunęła najważniejsze bariery – uprościła język i ofertę oraz przygotowała łatwy w obsłudze serwis do inwestowania online Aviva24.pl.

– Polacy wciąż oswajają się z nietypową dla nich sytuacją niskiej inflacji i symbolicznych wręcz odsetek od depozytów w bankach. Im dłużej trwa taki stan, tym więcej z nas uznaje go za trwały i zastanawia się nad lokowaniem swoich oszczędności. Jedna czwarta respondentów w naszym badaniu zadeklarowała, że i tak pozostawi pieniądze w banku, ale 35% będzie szukać innej formy lokowania środków. Należałoby oczekiwać, że będą rozglądać się za alternatywami o niskim poziomie ryzyka. Paradoksalnie jednak 50% wskazało mieszkanie, dom lub działkę jako swój pomysł inwestycyjny, co wynika zapewne z tyleż powszechnego co fałszywego przekonania, że „na nieruchomościach nie można stracić”. Najbardziej interesującą dla nas grupą jest 17% „lokatowców” interesujących się funduszami o niskim poziomie ryzyka. Jest ich nieco więcej niż rozważających przeniesienie pieniędzy z depozytów na obligacje skarbowe – mówi Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI.

 Dotychczasowa oferta – zbyt dużo barier

Aviva przyjrzała się krytycznie temu, jak wygląda propozycja branży TFI dla klientów oszczędzających na lokatach bankowych. Uznaliśmy, że takich klientów odstraszają bariery: trudny język, skomplikowana i rozbudowana oferta, konieczność rozumienia wielu pojęć, problemy z komunikowaniem poziomu ryzyka.

Te wnioski zweryfikowaliśmy podczas badań użyteczności z klientami, które przeprowadziło studio EDISONDA. Niektóre nasze hipotezy potwierdziły się, inne nie. Zyskaliśmy dodatkowe sugestie. Postanowiliśmy radykalnie uprościć język, skrócić ofertę do 5 funduszy, klarownie mówić o poziomie ryzyka i oczekiwanych zyskach, zbudować przyjazny serwis www. Do współpracy zaprosiliśmy też ekspertów Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Efektem jest serwis Aviva24.pl  – mówi Marek Przybylski.

Aviva24.pl – inwestowanie ma się rozumieć

Aviva24.pl to pierwszy na polskim rynku tak prosty i dostępny serwis do inwestowania online. Jego atutem jest przyjazny i maksymalnie uproszczony język. Dzięki temu zdobycie podstawowej wiedzy na temat inwestowania w fundusze i podjęcie świadomej decyzji jest dużo prostsze.

Do dyspozycji klientów jest 5 funduszy Aviva Investors o różnym stopniu ryzyka i poziomie potencjalnych zysków. Minimalna wysokość pierwszej wpłaty wynosi 100 zł. Serwis Aviva24.pl zawiera przystępne materiały edukacyjne. Klienci mogą korzystać ze wsparcia konsultantów, dostępnego codziennie od 9 do 23 telefonicznie, poprzez czat lub mailowo.

– Klienci cenią sobie wybór funduszu spośród krótkiej listy propozycji. Potrzebują też pomocy w poprawnym rozumieniu, co oznacza „niski” lub „wysoki” poziom ryzyka. Jasno pokazujemy więc, ile dany fundusz zarabiał i tracił w określonych przedziałach czasowych w swojej dotychczasowej historii. Stawiamy na komunikację i transakcje online, bo najwięcej zapytanych w naszym badaniu – 39% – chce wszystko sprawdzić i załatwić przez internet – podkreśla Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI.  

Zainwestuj i wygraj hybrydę

Start serwisu jest wspierany loterią, w której do wygrania jest 5 samochodów hybrydowych Toyota C-HR oraz 50 iPhonów X. Wystarczy zainwestować 1000 zł poprzez Aviva24.pl i zarejestrować udział w loterii. Każde wpłacone 1000 zł to jeden los. Loteria trwa od 26 lutego do 1 czerwca br.

Kampania reklamowa – Tłumacz Języka Finansowego

Koncepcję strategiczną serwisu Aviva24.pl opracowała wewnętrznie Aviva, za koncepcję kreatywną odpowiada Young&Rubicam. Oferta jest wspierana kampanią reklamową w telewizji i internecie. Spoty reklamowe z charakterystyczną postacią Tłumacza Języka Finansowego przygotował dom produkcyjny Papaya Films, a zakup mediów zrealizował Blue449. Wsparcie w zakresie PR zapewnia agencja ZOOM bsc

ŹRÓDŁOAviva