Generali ponownie w sezonie wakacyjnym wprowadziło ubezpieczenie, w ramach którego gwarantuje wypłatę odszkodowania w przypadku złej pogody na urlopie dla przebywających w wybranych krajach. Pieniądze zostaną przelane na konto ubezpieczonego w przypadku wystąpienia opadów deszczu, bez konieczności wypełniania formularzy ani oceny rzeczoznawcy.
Rozwiązanie zostało przygotowane we współpracy ze startupem Climatica, specjalizującym się w tzw. ubezpieczeniach parametrycznych. Oznacza to, że wypłata odszkodowania zależy od wystąpienia określonego w umowie czynnika. W przypadku ubezpieczenia wprowadzanego przez Generali takim czynnikiem będzie wystąpienie umiarkowanych opadów deszczu.
Obecnie oferta ubezpieczeń pogodowych jest testowana w najpopularniejszych kierunkach i terminach wakacji. Generali wypłaci 3000 zł jeśli przez połowę dni trwania umowy ubezpieczenia spadnie min. 5 mm deszczu między godziną 8 a 20 w Albanii, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Grecji, Hiszpanii, Ibizie, Majorce, Portugalii, Turcji, we Włoszech, na Maderze, Wyspach Zielonego Przylądka lub Zanzibarze. Natomiast klienci przebywający na Cyprze, Malcie, Wyspach Kanaryjskich, w Egipcie, Katarze, Maroko, Omanie, lub Zjednoczonych Emiratach Arabskich mogą otrzymać 400 zł za każdy dzień ubezpieczenia, w którym spadnie min 2,5 mm deszczu między godziną 8 a 20.
Turyści chcący otrzymać odszkodowanie za nieudany urlop z powodu zmiany warunków atmosferycznych, nie będą musieli dostarczać żadnej dokumentacji, która powodowałaby wypłatę pieniędzy, ani nawet zgłaszać załamania pogody ubezpieczycielowi. Firma Climatica zbiera dane meteorologiczne i korzysta z możliwości, jakie w obecnych czasach daje technologia, aby określić ryzyko wystąpienia złej pogody. Dane te są przekazywane do Generali. Firma ubezpieczeniowa wypłaci klientom rekompensatę już następnego dnia, aby turyści mogli jeszcze podczas urlopu wykorzystać otrzymane pieniądze na dowolne cele.
– W Generali staramy się myśleć nieszablonowo i zawsze szukamy rozwiązań, które wyznaczają dla rynku kierunek. Cieszę się, że zostało to dostrzeżone. Nam satysfakcję sprawia przede wszystkim to, że testowana technologia przynosi naszym klientom namacalne korzyści. Nie mamy wpływu na pogodę, ale możemy postarać się zrekompensować niedogodności, wywołane przez deszcz podczas wymarzonego urlopu – podkreśla Bartosz Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej w Generali Polska.
Współpracująca z Generali Climatica zbiera szczegółowe dane na temat pogody, a następnie wykorzystuje modele sztucznej inteligencji do automatycznego wykrywania załamań pogodowych. Ubezpieczeni nie muszą sami zgłaszać szkody, bo system wie, jakie warunki atmosferyczne panowały o danej godzinie i w danym miejscu. Informację tę Climatica przekazuje do Generali, by ubezpieczyciel mógł od ręki zrekompensować klientom urlopowe niedogodności. Cena polisy zależy od terminu i dokładnego kierunku podróży i waha się od 50 do 100 zł za siedmiodniowy wyjazd.
Spółka Climatica wspierana jest przez grupę technologiczną Daftcode. Ubezpieczenie można dokupić poprzez infolinię Generali Polska.