Osobom, które mają ubezpieczenie Generali z myślą o podróży i zachorują na koronawirusa, Generali pokryje koszty leczenia i usług assistance w ramach wykupionej polisy.
– Pandemia to nie jest dobry czas do podróżowania, więc zachęcamy naszych Klientów do pozostania w domu. Wiemy jednak, że są okoliczności, które nie pozwalają na takie zachowanie, np. wyjazd w celu wykonywania obowiązków służbowych, dlatego chcemy wesprzeć naszych Klientów w tym trudnym czasie i rozszerzamy zakres naszej ochrony ubezpieczenia turystycznego o pokrycie kosztów leczenia w przypadku zachorowania na koronawirusa – wyjaśnia Arkadiusz Wiśniewski, członek Zarządu Generali TU SA. – Jednocześnie należy pamiętać, że w wielu miejscach świata, obowiązują liczne ograniczenia w przemieszczaniu się, zamknięte są granice przez władze lokalne a służba zdrowia jest przeciążona. Musimy również działać zgodnie z regulacjami w danym kraju. Może to powodować niezależne od nas opóźnienia w realizacji, np. pomocy medycznej.
Poszczególne państwa wprowadziły ograniczenia w celu powstrzymania rozpowszechniania się koronawirusa, co może powodować opóźnienia lub nawet brak możliwości realizacji świadczeń assistance. W takiej sytuacji Generali dokona refundacji uzasadnionych i udokumentowanych kosztów, poniesionych przez Ubezpieczonego – zgodnie z sumą ubezpieczenia i zakresem zawartej umowy – również w przypadku zachorowania na koronawirusa.