UNIQA Polska międzynarodowym Centrum Kompetencyjnym dla firm działających transgranicznie

  • Grupa UNIQA uruchamia w Polsce Centrum Kompetencyjne UNIQA dla 15 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie ubezpieczyciel jest obecny.
  • Centrum zajmie się ujednoliceniem oferty ubezpieczeniowej dla firm prowadzących działalność w wielu krajach regionu w oparciu o wieloletnie doświadczenia UNIQA Polska w tym zakresie.

Centrum Kompetencyjne UNIQA powstało z myślą o firmach z Europy Środkowej i Wschodniej (gdzie Grupa UNIQA także jest obecna), które w związku z prowadzoną działalnością transgraniczną potrzebują ubezpieczyć nie tylko rodzimy biznes, ale także ryzyka związane z działalnością międzynarodową. Programy międzynarodowe będą oferowane przez UNIQA Polska, w odpowiedzi na zapytanie ofertowe otrzymane od spółki lokalnej UNIQA i współpracujących z nią brokerów.

– Od wielu lat widzimy duży potencjał wzrostu w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych dla klientów korporacyjnych, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie liczba przedsiębiorstw stale rośnie. Wielu z nich decyduje się nawet na działalność poza granicami swojego kraju. Bazując na naszym ogromnym doświadczeniu, możemy zapewnić wystandaryzowane oferty dokładnie odpowiadające potrzebom międzynarodowych klientów – mówi Wolfgang Kindl, członek zarządu ds. klientów i rynków międzynarodowych w Grupie UNIQA.

–  Cieszymy się, że doświadczenie UNIQA Polska zostało docenione w Grupie, bo niewątpliwie mamy wiedzę i narzędzia, by profesjonalnie i skutecznie obsługiwać międzynarodowe programy ubezpieczeniowe. Wiedzą to też nasi partnerzy, z którymi stawiamy na wysoką jakość współpracy. Dzięki ujednoliceniu oferty i procesu jesteśmy w stanie jeszcze lepiej zaopiekować się naszymi klientami – podkreśla Adam Łoziak, członek zarządu ds. klientów korporacyjnych i mieszkalnictwa UNIQA Polska.

Program międzynarodowy jest negocjowany indywidualnie i dostosowany do potrzeb klienta, z uwzględnieniem specyfiki jego działalności, wartości majątku, terytorium, struktury, a także przepisów prawa obowiązujących w danym kraju.

– Programem międzynarodowym ze strony klienta zarządza spółka matka, co jest znacznie łatwiejsze niż pozyskiwanie ubezpieczenia odrębnie przez każdą spółkę zależną. Takie rozwiązanie pozwala lepiej kontrolować ryzyko w grupie oraz zapewnia jednolity standard ochrony wszystkim spółkom z grupy. Co ważne, każda spółka zależna może uwzględnić w ubezpieczeniu lokalne wymogi, które są najczęściej uwarunkowane miejscem prowadzenia działalności. Centrum Kompetencyjne ułatwia też koordynację likwidacji szkód w przypadku międzynarodowych łańcuchów dostaw, a także wypełnianie obowiązków podatkowych i prawnych, związanych z ubezpieczeniami we wszystkich krajach, w których firma prowadzi działalność – wyjaśnia Piotr Wójcik, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Korporacyjnego w UNIQA Polska.

UNIQA Polska ubezpiecza obecnie ok. 90 tys. małych, średnich i dużych przedsiębiorstw i współpracuje z blisko 900 brokerami ubezpieczeniowymi. Firma jest liderem w ubezpieczeniach dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także wiceliderem w gwarancjach ubezpieczeniowych. Rocznie obsługuje ok. 155 tys. wniosków szkodowych z ubezpieczeń dla firm oraz mieszkalnictwa. Według przeprowadzonego badania w 2022 roku brokerzy najbardziej cenią współpracę z UNIQA Polska za nieustanne podnoszenie poziomu obsługi, indywidualne podejście, partnerstwo w biznesie oraz transparentność.

ŹRÓDŁOUniqa