W wakacje nie zostawiaj domu bez ubezpieczenia

Podziurawienie elewacji domu w wyniku gradu lub przez dzięcioła, pogryzienie przez kunę wełny mineralnej na dachu czy stłuczenie umywalki w wyniku upadku perfum – to tylko kilka szkód, z którymi musieli zmierzyć się w swoich domach klienci PZU. Tego lata wielu Polaków wyjedzie na urlop, co oznacza, że zostawią swoje domy bez opieki. Aby móc wypoczywać spokojnie, warto zabezpieczyć nieruchomość zanim ruszymy w podróż.

85%[1] Polaków wyjeżdżało poza swoje miejsce zamieszkania w ciągu ostatniego roku. Przeważnie były to wyjazdy na terenie Polski, ale niemal co drugi Polak podróżował za granicę.

– Jak pokazało nasze badanie, poza kraj najczęściej wyjeżdżano latem (50%) i były to przeważnie wyjazdy wypoczynkowe, które trwały około tygodnia (40%). Za granicę Polacy zwykle wyjeżdżają raz w roku, jednak po Polsce podróżują zdecydowanie częściej – ponad 40% opuszcza swoje miejsce zamieszkania co najmniej 3 razy w roku – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w Grupie PZU.

To oznacza, że wielu Polaków zostawia swoje domy bez opieki na dłuższy czas. Biorąc to pod uwagę oraz fakt, że wiele osób chętnie chwali się swoimi podróżami w mediach społecznościowych, złodzieje mają ułatwione zadanie. Są w stanie lepiej wytypować swój cel i przygotować się do włamania.

Kradzież z włamaniem to nie jedyna sytuacja, która może zepsuć wakacyjny wyjazd. Coraz częstsze gwałtowne zjawiska pogodowe zwiększają zagrożenie wystąpienia znaczących zniszczeń wywołanych przez m.in. silny wiatr, grad, uderzenia piorunów, pożary czy podtopienia. Takie zdarzenia w czasie naszej nieobecności, kiedy nie możemy zareagować natychmiast i np. uratować najcenniejszych rzeczy, mogą mieć poważne konsekwencje finansowe.

– Lato to czas, kiedy choć na chwilę chcemy przełączyć się w tryb beztroski. Po to wyjeżdżamy z domu i zmieniamy otoczenie. Aby pozytywne uczucia nie opuściły nas zaraz po powrocie do domu, warto zadbać o większe poczucie bezpieczeństwa. Możemy to osiągnąć dzięki ubezpieczeniu – dodaje Marta Strzyżewska.

Z naturą trudno jest wygrać, jednak można zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń dzięki ubezpieczeniu PZU Dom. W wariancie Od Wszystkich Ryzyk można ubezpieczyć się zarówno od najczęstszych szkód, takich jak zalania, pożary, przepięcia czy kradzież z włamaniem, jak i od tych nietypowych, jak zniszczenie mienia przez dzikie zwierzęta lub w wyniku nieprzewidzianej sytuacji, np. gdy szafki zerwą się z mocowań. W skrócie – od wielu zdarzeń poza sytuacjami wymienionymi w ogólnych warunkach ubezpieczenia, tzw. OWU, jako wyłączone z zakresu odpowiedzialności. Oprócz wypłaty odszkodowania za utracone lub uszkodzone rzeczy, ubezpieczyciel w ramach usług assistance oferuje również zorganizowanie i opłacenie fachowej pomocy w razie awarii w domu, np. hydraulika, elektryka lub ślusarza.

– Nigdy nie mamy 100% pewności, że uda nam się zapobiec włamaniu, tym bardziej nie mamy wpływu na to, czy nawałnica przejdzie przez naszą miejscowość i nasz dom zostanie zniszczony. To co możemy zrobić, to zakupić polisę mieszkaniową, aby zapewnić sobie możliwość sfinansowania naprawy powstałych szkód.  Z badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że tylko 50 proc. Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie[2]. Sezon wakacyjny to dobry moment na nadrobienie tego braku, choćby ze względu na to, że w tym okresie częściej opuszczamy domy i mieszkania na dłuższy czas – komentuje Małgorzata Skibińska, dyrektor Grupy PZU i szefowa pionu produktów.

Właśnie ruszyła kampania marketingowa ubezpieczenia PZU Dom, podczas której realizowane będą szerokie działania digital, a także offline w oddziałach PZU oraz u agentów. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. Kampania potrwa do 18 sierpnia.

PZU Dom można kupić zdalnie za pomocą serwisu mojePZU, przez infolinię pod numerem 600 600 601 (opłata zgodna z taryfą operatora), u agenta lub w oddziałach PZU w całej Polsce.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.pzu.pl/kampania/ubezpiecz-dom


[1] Badanie zrealizowane w marcu 2024 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PZU. Badanie ilościowe przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków 18-65, N=1021.

[2] Badanie zrealizowane w lutym 2023 przez agencję badawczą IQS na zlecenie PZU. Badanie ilościowe przeprowadzone metodą CATI na reprezentatywnej próbie Polaków 18-65, N=1200.

Exit mobile version