„Weź Dzień na U” – Nationale-Nederlanden w gronie zachęcających do profilaktyki

Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden kolejny raz zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.

Żyjemy w czasach ciągłego napięcia – dbanie o zdrowie nie powinno go potęgować

To już siódma odsłona akcji zachęcającej Polki i Polaków do wzięcia „Dnia na U”, czyli dnia, którego raz w roku potrzebuje każda i każdy z nas, by potwierdzić zdrowie w badaniach profilaktycznych. Każda edycja różniła się od kolejnej motywem przewodnim. W tym roku kampania skupia się na poczuciu ulgi pojawiającym się po wydarzeniu, które – z różnych przyczyn – budziło w nas obawę. Kolejny raz kampania została opowiedziana w charakterystyczny dla Fundacji Rak’n’Roll sposób – humorystyczny, pogodny, z dystansem.

Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia – korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę, jest dla odbiorców tego rodzaju komunikacji, a więc osób z założenia zdrowych, bardziej atrakcyjne i motywujące do działania – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

Kampania jednocześnie w jasny sposób podkreśla, że profilaktyka i regularne potwierdzanie swojego stanu zdrowotnego jest nie tylko korzystniejsza dla własnego samopoczucia, ale również skuteczniejsza w przypadku potrzeby podjęcia odpowiedniej reakcji.

Zaangażowanie we współpracę z Fundacją Rak’n’Roll to dla nas coś więcej niż partnerstwo – to wyraz naszej troski o zdrowie i dobrostan ludzi. Dlatego kolejny raz wspieramy kampanię „Dzień na U”, która zachęca do badań profilaktycznych i regularnego potwierdzania swojego zdrowia. Chcemy przypominać Polkom i Polakom, że najkorzystniejszą formą dbania o zdrowie jest właśnie zapobieganie pojawianiu się lub rozwojowi niepożądanych zjawisk. W tym celu należy jednak wykonać ten jeden krok, np. wziąć „Dzień na U” – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Rzeczniczka Prasowa Nationale-Nederlanden.

Kogo i co zobaczymy w tegorocznej kampanii?

W tegorocznej odsłonie „Dnia na U” pokazano momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne „Uuu…”, obrazujące radość, zaskoczenie – coś naturalnego i zapamiętywanego.
Do udziału w spocie kampanii zostali zaproszeni znani i lubiani artyści i twórcy: Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski, Aleksandra Domańska, Dawid Ogrodnik, Kasia Lins, David Gaboriaud oraz Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion, i Łukasz Dominiak – WhosYourDaddy.  Spot będzie można zobaczyć na stronie www.dziennau.pl oraz w mediach społecznościowych organizacji, ambasadorów i partnerów.

Jako La Roche-Posay z ogromną radością kontynuujemy współpracę z Fundacją Rak’n’Roll, wspierając nową kampanię społeczną. Jako marka globalnie od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki i zdrowia skóry, a wspólna kampania to kolejny krok w realizacji naszej misji. Pragniemy, aby każdy Polak mógł doświadczyć bezcennej ulgi i spokoju po badaniach profilaktycznych – tego właśnie symbolicznego „Uuuu”, które jest esencją tej kampanii. Ta wyjątkowa inicjatywa z angażującą narracją oraz udziałem znanych artystów i influencerów, udowadnia, że regularne potwierdzanie zdrowia to świadomy i niezbędny element lifestylu, który pozwala z energią i spokojem czerpać z pełni każdego dnia – Natalia Walencik-Metelska, Senior Brand Manager La Roche-Posay.

ŹRÓDŁONationale-Nederlanden