Neon PZU został zdemontowany w czerwcu i przeszedł gruntowną renowację. Zostały wymienione wszystkie elementy napisu wraz z postaciami i instalacją. – Mamy świadomość, że wrocławianie zżyli się z naszą reklamą. Przez lata wpisała się w pejzaż miasta, a ponieważ ma także walor artystyczny i historyczny podjęliśmy decyzję o renowacji i ponownej instalacji neonu – mówi Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.
Neonowa reklama PZU to ostatnia animowana instalacja we Wrocławiu. Stała się niemal wizytówką miasta. Neon według projektu Jerzego Werszlera pierwszy raz zaświecił w 1975 r. Od tamtego czasu przeszedł kilka modyfikacji i dziś przedstawia napis „Ubezpiecz mieszkanie w PZU”, od którego odbijają się skradający się włamywacze.
– Pamiętam, że przyszło zlecenie z PZU na zaprojektowanie neonu do hasła „Ubezpiecz mieszkanie w PZU”. Na kartce papieru ołówkiem dorysowałem do niego czterech uciekających złodziejaszków. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę i pomysł wszystkim się spodobał. Projekt po uzgodnieniach i uzyskaniu pozwoleń został wyskalowany. Zaznaczyłem wszystkie elektrody, rozpisałem programowanie i kolorystykę rurek i wtedy bardzo szybko zaczęła się już produkcja reklamy PZU – tak pracę nad popularną iluminacją PZU wspomina Jerzy Werszler, autor kilkuset neonów na terenie Dolnego Śląska.
Montaż neonu rozpocznie się w weekend a jego ponowne zaświecenie planowane jest na niedzielny wieczór bądź poniedziałek.