Zmiany w AC komunikacyjnym

  • Nowe taryfy AC to kolejny etap prac nad poprawą pakietu komunikacyjnego

  • W grudniu 2017 r. UNIQA zmieniła już OC komunikacyjne i wprowadziła nowe ubezpieczenie assistance

  • Klient, który zakupi AC zyskuje gwarancję sumy ubezpieczenia dla pojazdów osobowych do 3. roku eksploatacji

  • Ma też możliwość uzyskania dodatkowej zniżki przy wyborze kosztorysowego rozliczenia szkody.

Na zakup ubezpieczenia AC decyduje się zaledwie co czwarty kierowca – wynika z danych KNF. I to mimo że polisa ta chroni nie tylko od kradzieży, ale również wielu innych zdarzeń na drodze. Brak AC oznacza, że zdecydowana większość kierowców musi naprawiać auto na własny, czasem niemały, koszt. Tym co odstrasza od zakupu AC, są zbyt wysokie ceny. Między innymi z  tego powodu UNIQA wprowadza nowe taryfy w tym produkcie, by lepiej odpowiadały na potrzeby klientów.

– Już w grudniu 2017 r., gdy zmienialiśmy taryfy OC oraz wprowadziliśmy nowe warianty assistance, zapowiadaliśmy zmiany także w taryfie AC. Obecnie, podobnie jak w OC, oferujemy nawet do 65 proc. zniżki dla bezszkodowych kierowców. Nowa taryfa jest bowiem bardziej dopasowana do kosztu ryzyka w wielu segmentach, przy jednoczesnym zachowaniu adekwatności składek do rzeczywistego ryzyka – mówi Doman Regulski, dyrektor Departamentu Taryfikacji UNIQA.

Zmiany w AC nie dotyczą wyłącznie taryf, ale także samego produktu. Klient nadal ma do wyboru trzy warianty AC i sam decyduje, jaki zakres wybiera. Równocześnie zostały one rozbudowane o nowe ryzyka, które dają jeszcze więcej korzyści.

– Nowością jest wprowadzenie gwarancji sumy ubezpieczenia dla pojazdów osobowych do 3. roku eksploatacji. Brak także udziałów własnych w OWU, jednak klient ma możliwość ustalania indywidualnych udziałów własnych w polisie. Ponadto, przy wyborze kosztorysowego rozliczenia szkody na etapie zawarcia umowy, klient otrzymuje dodatkową zniżkę – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w UNIQA.

Wybór wariantu kosztorysowego, a tym samym otrzymanie zniżki, uniemożliwia likwidację szkody według faktur (wariant warsztatowy). Klient, który przy zawarciu umowy nie zdecyduje się na żaden z wariantów, może – w razie wystąpienia szkody – wybrać którykolwiek z obu dostępnych sposobów.

Klient może zdecydować się na pełen zakres ubezpieczenia w formule all risk lub ograniczony, w którego skład wchodzi zarówno ryzyko kradzieży, jak i żywiołów. Zyskuje także darmowe assistance już w wariancie podstawowym. Klient może także, wznawiając ubezpieczenia w UNIQA, wykupić dodatkową ochronę zniżki Bonus Malus od jednej szkody. Dodatkową korzyścią dla klienta jest również udzielana bezpłatnie ochrona na przedmioty takie jak foteliki dziecięce, znajdujące się w pojeździe czy zniszczone zamki lub zagubione kluczyki do pojazdu. W ubezpieczeniu AutoKoło natomiast suma ubezpieczenia wzrosła z 1500 do 3000 zł, a opcja ta nie tylko dodatkowo chroni opony i felgi, ale też w razie szkody nie wpływa na przebieg ubezpieczenia przy wznowieniu umowy AC w UNIQA.

– Klienci w Polsce wciąż rzadko decydują się na wykupienie ubezpieczenia AC. W UNIQA robi to mniej niż 20 proc. klientów kupujących OC. Warto zaś kupić AC, by w nieprzewidzianej sytuacji nie ponosić dodatkowych kosztów z własnej kieszeni. Pakiet komunikacyjny w UNIQA gwarantuje klientom pełną ochronę za cenę adekwatną do ryzyka – mówi Katarzyna Ruman.

W skład pakietu oprócz ubezpieczenia OC i AC komunikacyjnego wchodzi także assistance, ubezpieczenie szyb, NNW oraz rehabilitacja. W ramach tego ostatniego produktu UNIQA zapewnia organizację i pokrycie kosztów rehabilitacji po wypadku oraz wypożyczenie lub zakup sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. A co więcej świadczeniem rehabilitacyjnym objęci są wszyscy pasażerowie samochodu.

– Możliwości i opcji jest dużo – każdy klient ma możliwość wyboru oferty w zależności od możliwości finansowych, stylu życia lub charakteru pracy – mówi Katarzyna Ruman.

ŹRÓDŁOUniqa