Alior Bank liderem innowacji

Nowoczesne rozwiązania z obszaru bankowości cyfrowej, połączone z przemyślaną strategią sieci placówek są w dzisiejszych czasach kluczowe dla działalności każdej instytucji finansowej. Alior Bank z powodzeniem łączy cyfrową i tradycyjną bankowość oferując liczne innowacyjne rozwiązania,  produkty i usługi.

Już od momentu wejścia na rynek strategia Alior Banku zakładała łączenie tradycyjnych zasad bankowości z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W efekcie klienci Banku uzyskali dostęp do oferty produktów i usług niedostępnych wówczas na rynku. Lokata nocna na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym, darmowe przelewy internetowe czy darmowe wypłaty z bankomatów pozwoliły Alior Bankowi zdobyć zaufanie tysięcy nowych klientów. Jednym z przełomowych rozwiązań było również wprowadzenie przez Bank możliwości bezprowizyjnego opłacania rachunków w oddziałach. Ogromna popularność tej usługi zaowocowała znaczącym wzrostem liczby klientów.

Atrakcyjna oferta to nie jedyny atut Alior Banku. Najwyższą jakość usług i łatwy dostęp do produktów bankowych zapewnia ogólnopolska sieć oddziałów Banku, która liczy obecnie już ponad 750 placówek własnych, z których każda jest odwiedzana średnio przez około 150 klientów dziennie. Tablety do prezentacji oferty i podpisywania umowy, usprawnienia w archiwizacji dokumentów, minimalizacja ilości papierowych umów to tylko część elementów, które wpływają na usprawnienie
i przyspieszenie obsługi.

Przykładając dużą wagę do zapewnienia najnowszych rozwiązań w oddziałach, Alior Bank równolegle przoduje w bankowości cyfrowej. W 2012 r. powstał Alior Sync, pierwszy w pełni wirtualny bank nowej generacji. Alior Sync zapewnił klientom dostęp do wszystkich usług bankowych za pośrednictwem wirtualnego oddziału, w tym możliwość kontaktowania się ze swoim bankierem bez konieczności wychodzenia z domu, korzystając z opcji rozmowy audio, video lub chat-u. Innowacyjne rozwiązania Alior Sync znalazły uznanie zarówno krajowych, jak i międzynarodowych ekspertów, którzy wielokrotnie nagradzali projekt wirtualnego banku. Jego potencjał został również dostrzeżony przez partnerów biznesowych Alior Banku.

W grudniu 2013 r. Bank zawarł strategiczny alians z T-Mobile, wiodącym operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu. Na bazie rozwiązań Alior Sync uruchomiony został T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank – unikalny na skalę europejską projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Dzięki temu klienci uzyskali dostęp do nowoczesnych produktów i rozwiązań łączących świat telekomunikacji i usług bankowych. W ciągu roku od momentu uruchomienia marki T-Mobile Usługi Bankowe z jej usług skorzystało już ponad pół miliona klientów przez Internet i w sieci ponad 630 placówek T-Mobile.

Nowoczesne narzędzia do handlu walutami przez Internet dopasowane do potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych, internetowy proces kredytowy dla e-commerce i produkty tworzone we współpracy z partnerami Banku, w tym PZPN czy Tesco stanowią kolejne przykłady innowacyjnych rozwiązań wprowadzonych przez Alior Bank.

Alior_Bank_2

W połowie 2015 r. Bank powołał Alior Bank Innovation Lab, nową jednostkę, która ma zapewnić utrzymanie wiodącej pozycji Alior Banku pod względem innowacyjności w sektorze bankowym. W ramach departamentu wydzielono trzy zespoły ekspertów odpowiedzialnych za research rynku, przygotowywanie prototypów nowych rozwiązań oraz współpracę ze start-upami i wiodącymi firmami z branży FinTech. Docelowo 15 specjalistów IT i twórców interfejsów UX oraz przedstawicieli różnych obszarów biznesowych będzie pracować nad rozwojem przełomowych rozwiązań na rynku, które wyznaczą kierunki rozwoju całej branży bankowej.

Jednym z założeń przyjętych przez Alior Bank Innovation Lab jest utrzymanie stałej aktywności na rynku start-upów. Jednostka współpracuje aktualnie z Google Campus, Business Link i D-Raft,
a potencjalnych partnerów poszukuje m.in.: w Wielkiej Brytanii i Izraelu, czyli największych centrach rozwoju branży FinTech. Celem przyszłych partnerstw jest stworzenie jednego „ekosystemu” składającego się  zarówno ze znanych dostawców usług dla sektora bankowego,  jak i firm stawiających pierwsze kroki na rynku, a także inkubatorów innowacyjności i uniwersytetów.

Priorytetem Alior Bank Innovation Lab jest poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą stworzyć jeszcze bardziej innowacyjne produkty i usługi dla klientów Banku. Nowe projekty realizowane są zgodnie z koncepcją Design Thinking, koncentrują się na potrzebach użytkownika a prototypy rozwiązań podlegają wielokrotnym testom. Nowe rozwiązania mają być implementowane we wszystkich obszarach działalności Banku, w tym m.in. usprawniać istniejące procesy akwizycji klientów, udzielania kredytów czy oceny ryzyka.

Już w 3 miesiące po rozpoczęciu działalności Alior Bank Innovation Lab ogłosił swój pierwszy projekt. We współpracy z firmami IBM i Apple, Bank wdroży aplikację IBM MobileFirst for iOS Trusted Advice dla bankierów obsługujących segment Private Banking. Przy pomocy funkcji dostępnych w ramach aplikacji, klient będzie mógł zapoznać się z ofertą Banku nie tylko w biurze obsługi klienta, ale również w dowolnym miejscu – w siedzibie własnej firmy, domu czy kawiarni. Aplikacja pozwoli także doradcom na przygotowanie rekomendacji, „zderzenie ich” z modelami przewidującymi zachowania rynków, a w końcu na przeprowadzenie zdalnej, transakcji finansowej. Więcej szczegółów na temat partnerstwa pomiędzy Alior Bankiem, IBM i Apple zostanie zaprezentowanych podczas tegorocznego World Mobile Congress w Barcelonie 23 lutego br.